Canva vychytávky pro vaše podnikání

autor: | Podnikání online

Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Lucie Zimmerová – oficiální Canva ambasador (canvasador) a social media lektorka doporučuje malý detail, který dělá velký rozdíl. Dozvíte se novinky v Canvě, jak na pozadí a reels, a jaké jsou rozdíly ve verzí free a Canva Pro.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. Pozadí grafiky

Poslední dobou vidím často na grafice fotky, které jsou špatně vyfocené a po odstranění pozadí zůstanou ořízle tak, že např. chybí půl ramene a zad a nebo fotka „levituje“ uřízla někde v půlce hrudníku.

Tak takto fakt ne .

Koukni na rychlý návod, jak si s tím poradit.

Více o mně najdeš ZDE.


2. Reels v Canvě

Reels už jsou docela běžnou součástí podnikání na sociálních sítích.

Canva samozřejmě nezůstává pozadu v možnostech stříhání a různých vychytávek, ať už pro reels nebo videa.

Jednu takovou vychytávky pro vás mám v tomto videu.


3. Co umí Canva Pro oproti Free

Nacházím docela dost dotazů, co umí Canva Pro oproti Free. Tak jsem se rozhodla vytvořit takový krátký seznam rozdílů.

CANVA FREE :

  • Přístup k omezenému množství šablon, grafických prvků, obrázků a videí. Některé prvky jsou zdarma, ale za prémiové prvky a šablony je potřeba zaplatit.
  • Základní funkce pro úpravu obrázků, textů a grafiky.
  • Nemáte možnost vytvořit a spravovat Brand Kit.
  • Ukládání v cloudu, ale s omezeným prostorem a funkcemi pro organizaci.

CANVA PRO:

  • Přístup k milionům prémiových šablon, obrázků, grafických prvků a videí bez dalších poplatků. Můžete využívat celou knihovnu Canvy.
  • Můžete vytvořit a uložit více Brand Kits, což vám umožňuje snadno spravovat barvy, loga a fonty pro různé značky nebo projekty.
  • Neomezené cloudové úložiště, což znamená, že můžete ukládat a spravovat tolik návrhů a souborů, kolik potřebujete, aniž byste se museli obávat omezení úložiště.
  • Možnost plánování a publikování příspěvků na sociální sítě přímo z Canvy.
  • Odstranění pozadí jak z fotek, tak i z videi jedním kliknutím.
  • Převést tvůj návrh do různých formátů jedním kliknutím.
    Například pokud vytvoříte příspěvek pro Instagram a chceš jej použít i na Facebooku, jako banner na webu nebo jako příběh (story), nemusíte začínat znovu.
  • Můžete si nahrát vlastní font.
  • Při exportu návrhu máte možnost uložit ho s průhledným pozadím (formát PNG), což je ideální pro loga, grafiky, které chceš umístit na různé pozadí, nebo pro použití ve videích či na webu.
  • Různé pokročilé efekty pro úpravu obrázků, jako jsou rozmazání, vinětace, stíny, přechody barev a další. Kromě toho máte k dispozici rozsáhlou sadu filtrů, které můžete aplikovat na obrázky pro dosažení konkrétního vizuálního stylu.
  • A v neposlední řadě práci s AI, kdy si můžete např. vygenerovat obrázek, text do příspěvku a ten třeba pomocí pár kliknutí převést na článek na web apod.

Je toho totiž tolik, co ve verzi PRO jde dělat oproti FREE. Více info o mně najdeš zde.


4. Novinky v Canvě

Pojďte se kouknout na 3 úžasné novinky v Canvě jako je číslování stránek, aktivní ankety a kvízy, a otitulkování vašich videí s možností úpravou textu.

Více najdete v tomto videu.


5. Malý detail, který dělá velký rozdíl

Často vidím grafiku, která mají potenciál být úžasné, ale chybí jim drobný detail – stín pod osobou nebo produktem. Tento jednoduchý prvek dokáže úplně změnit celkový dojem z grafiky a posunout ji na profesionální úroveň.

Proč jsou stíny důležité?
Stíny dodávají grafice hloubku, realističnost a propojují jednotlivé prvky, aby nepůsobily, že jsou jen „přilepené“. Pomáhají vytvořit vizuální a lépe zachytit pozornost vaší publika. Bez stínu grafika často vypadá na ploše a méně atraktivně.

Jak na stíny v Canvě?

  • Označte osobu nebo produkt, kterému chcete přidat stín.
  • V horním menu vyberte možnost UPRAVIT .
  • Klikněte na EFEKTY a vyberte STÍNY .
  • A teď si stín upravte podle sebe – velikost, rozmazání, úhel nebo průhlednost.

Tento jednoduchý krok promění vaši grafiku a dodá jí ten správný „wow efekt“. Zkuste to a uvidíte, jaký rozdíl to udělá!

Lucie Zimmerová – oficiální Canva ambasador (canvasador) a social media lektorka

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie