Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).
Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.
Lucie Zimmerová – oficiální Canva ambasador (canvasador) a social media lektorka doporučuje malý detail, který dělá velký rozdíl. Dozvíte se novinky v Canvě, jak na pozadí a reels, a jaké jsou rozdíly ve verzí free a Canva Pro.
Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.
1. Pozadí grafiky
Poslední dobou vidím často na grafice fotky, které jsou špatně vyfocené a po odstranění pozadí zůstanou ořízle tak, že např. chybí půl ramene a zad a nebo fotka „levituje“ uřízla někde v půlce hrudníku.
Tak takto fakt ne .
Koukni na rychlý návod, jak si s tím poradit.
Více o mně najdeš ZDE.

2. Reels v Canvě
Reels už jsou docela běžnou součástí podnikání na sociálních sítích.
Canva samozřejmě nezůstává pozadu v možnostech stříhání a různých vychytávek, ať už pro reels nebo videa.
Jednu takovou vychytávky pro vás mám v tomto videu.

3. Co umí Canva Pro oproti Free
Nacházím docela dost dotazů, co umí Canva Pro oproti Free. Tak jsem se rozhodla vytvořit takový krátký seznam rozdílů.
CANVA FREE :
- Přístup k omezenému množství šablon, grafických prvků, obrázků a videí. Některé prvky jsou zdarma, ale za prémiové prvky a šablony je potřeba zaplatit.
- Základní funkce pro úpravu obrázků, textů a grafiky.
- Nemáte možnost vytvořit a spravovat Brand Kit.
- Ukládání v cloudu, ale s omezeným prostorem a funkcemi pro organizaci.
CANVA PRO:
- Přístup k milionům prémiových šablon, obrázků, grafických prvků a videí bez dalších poplatků. Můžete využívat celou knihovnu Canvy.
- Můžete vytvořit a uložit více Brand Kits, což vám umožňuje snadno spravovat barvy, loga a fonty pro různé značky nebo projekty.
- Neomezené cloudové úložiště, což znamená, že můžete ukládat a spravovat tolik návrhů a souborů, kolik potřebujete, aniž byste se museli obávat omezení úložiště.
- Možnost plánování a publikování příspěvků na sociální sítě přímo z Canvy.
- Odstranění pozadí jak z fotek, tak i z videi jedním kliknutím.
- Převést tvůj návrh do různých formátů jedním kliknutím.
Například pokud vytvoříte příspěvek pro Instagram a chceš jej použít i na Facebooku, jako banner na webu nebo jako příběh (story), nemusíte začínat znovu. - Můžete si nahrát vlastní font.
- Při exportu návrhu máte možnost uložit ho s průhledným pozadím (formát PNG), což je ideální pro loga, grafiky, které chceš umístit na různé pozadí, nebo pro použití ve videích či na webu.
- Různé pokročilé efekty pro úpravu obrázků, jako jsou rozmazání, vinětace, stíny, přechody barev a další. Kromě toho máte k dispozici rozsáhlou sadu filtrů, které můžete aplikovat na obrázky pro dosažení konkrétního vizuálního stylu.
- A v neposlední řadě práci s AI, kdy si můžete např. vygenerovat obrázek, text do příspěvku a ten třeba pomocí pár kliknutí převést na článek na web apod.
Je toho totiž tolik, co ve verzi PRO jde dělat oproti FREE. Více info o mně najdeš zde.
4. Novinky v Canvě
Pojďte se kouknout na 3 úžasné novinky v Canvě jako je číslování stránek, aktivní ankety a kvízy, a otitulkování vašich videí s možností úpravou textu.
Více najdete v tomto videu.

5. Malý detail, který dělá velký rozdíl
Často vidím grafiku, která mají potenciál být úžasné, ale chybí jim drobný detail – stín pod osobou nebo produktem. Tento jednoduchý prvek dokáže úplně změnit celkový dojem z grafiky a posunout ji na profesionální úroveň.
Proč jsou stíny důležité?
Stíny dodávají grafice hloubku, realističnost a propojují jednotlivé prvky, aby nepůsobily, že jsou jen „přilepené“. Pomáhají vytvořit vizuální a lépe zachytit pozornost vaší publika. Bez stínu grafika často vypadá na ploše a méně atraktivně.

Jak na stíny v Canvě?
- Označte osobu nebo produkt, kterému chcete přidat stín.
- V horním menu vyberte možnost UPRAVIT .
- Klikněte na EFEKTY a vyberte STÍNY .
- A teď si stín upravte podle sebe – velikost, rozmazání, úhel nebo průhlednost.
Tento jednoduchý krok promění vaši grafiku a dodá jí ten správný „wow efekt“. Zkuste to a uvidíte, jaký rozdíl to udělá!
Lucie Zimmerová – oficiální Canva ambasador (canvasador) a social media lektorka
Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.