Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).
Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.
Anna Pírová – Copywriterka a podporovatelka víry v intuici a sebe sama doporučuje, jak správně vložit texty na web. Zjistíte proč používat myšlenkové mapy a dozvíte se tipy pro lepší rozjezd podnikání a psaní.
Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.
1. Jak správně vložit texty na web?
Dnes to bude jednoduché a krátké:
- Připravte si texty na web klidně ve wordu, canvě nebo čemkoliv jiném a naformátujte si je, pokud potřebujete. Hlavně ať si dokážete představit, jak bude výsledný text na webu vypadat.
A POTOM, NEŽ TEXT ZKOPÍRUJETE A VLOŽÍTE NA WEB –> prožeňte ho poznámkovým blogem.
Protože texty na web byste měli vkládat bez formátování a formátovat je až na webu, ať vám tam nelezou špatné kódy a text nedělá na webu neplechu.
Jsem copywriterka na volné noze a působím i v triu SYNERGICA spolu s grafičkou Ven Avenir a webařkou Magda Jedličková.
2. Myšlenkové mapy a copywriting
Chcete svůj text oživit, nějak neotřele popsat své myšlenky, ALE:
- Nemůžete přijít na to, co by to mělo být.
- Jak ze sebe tu myšlenku, kterou máte někde vzadu v hlavě dostat.
- Bojíte se, že to s tou kreativitou přepísknete.
- Máte dalších milion důvodů, proč jste nakonec text, který jste původně napsali, nepublikovali?
Skvělým nástrojem, na rozproudění hlavy a „aby vás skvělé nápady napadaly“, jsou MYŠLENKOVÉ MAPY.
- Stačí chvilka, kdy si sednete s papírem a tužkou v ruce.
- Napíšete si základní téma nebo myšlenku kterou rozvíjíte.
- A pak už jen píšete, nápady. Nekritizujete a necháte svou mysl bloudit od jednoho nápadu k druhému.
- Za 15 minut máte hotovo.
-> V ruce držíte spoustu témat a myšlenek, z nich řada jistě bude stát za publikaci.
Používáte myšlenkové mapy ve své práci? Používáte je, když píšete své prodejní nebo propagační texty?
Já ano. Jsou pro mě skvělým nástrojem. S největší pravděpodobností bych je použila, když bych vám psala prodejku, web, text do reklamy nebo třeba celý funnel.
Zrovna hledáte někoho, kdo vám s texty pomůže?
Napište mi a domluvíme se na zadání práce i individuální ceně.
3. Krize v podnikání a psaní především
Taky na vás občas přijde takový propad, kdy se cítíte zahlcení a v důsledku nejste schopní dělat skoro nic? Na jednu stranu možná nevíte, co dřív, na druhou ale nezačnete nic dělat. Jste v paralýze a hodiny a dny utíkají jako voda BEZ EFEKTU na vaše podnikání.
Tady je potřeba zpozornět a dát si STOPKU.
Rozklíčujte, co stojí za tím, že vlastně nic nemůžete a nikam se nehýbete. Kde je jádro pudla? Podle toho pak zvolte řešení. Mně nejčastěji funguje tento postup:
- Napište si úkoly, které nosíte v hlavě na papír. Úplně všechny. Klidně i domácí práce a starost o děti. Ať chcete nebo ne, je to taky váš čas a práce je jen jednou složkou v něm.
- Roztřiďte si úkoly podle nějakého vzorce: například domácnost, práce a věci, co počkají.
- Teď se podívejte, jaká činnost vás posune vpřed a vám bude lépe. Uvidíte za sebou něco hotového. Je to uklizená kuchyň? Napsaný článek na blog? Vypuštění nové prodejky? Dlouho slibovaný výlet s dětmi?
- Seřaďte si body podle důležitosti. A zamýšlejte se nad tím, které počkají, které můžete udělat za pochodu a bez kterých se třeba i obejdete. Tady musíte přivřít obě oči, pokud jste perfekcionista.
- Začněte jednou věcí – tou nejdůležitější a zároveň tou, která vám přinese úlevu a pocit, že je něco hotového.
- Naskočte na vlnu motivace a radosti z odvedené práce a postupně dělejte úkoly, které jsou další na řadě.
A POZOR – Neplňte jen slepě to do list starý měsíc. Vždy je třeba se zamyslet, zda je napsaná činnost ještě stále aktuální nebo se tak nějak vyřešila sama.
A když to vztáhneme na psaní?
Je třeba si vytvořit návyk, že něco píšete. Klidně se rozepište s tématem „Jaký jste měli včera den?“ nebo „Na co se těším o prázdninách?“.
A pak přejděte na psaní textů, které potřebujete k podnikání. Čím víc, se do psaní ponoříte, tím bude snažší. A zase: hotové texty vám přinesou radost a budou vás motivovat k napsání dalších.
Pokud vám motivace dělá problémy a vy nejste schopní věci dotahovat do konce, napište mi a společně vymyslíme, jak na to.
Anna Pírová
Copywriting pro vaše sny i reálné cíle
Jsou vaše texty:
- jasně zacílené na potřeby klientů?
- jednoduché a lehce srozumitelné?
- efektivní a konverzní?
Jste v nich vy, vaše cíle i strategie?
Napíšu vám přesně takové.
4. MALÝ NEBO VELKÝ? Velikost hraje roli!
I když si napíšete skvělý text, díky kterému prodáte své služby, můžete ho nevědomky zabít VELIKOSTÍ.
U textů je důležité nejen jeho sdělení, ale i grafická podoba. Ta by měla podporovat jeho SROZUMITELNOST.
Jaká grafika je lepší? Ta první nebo druhá? Dali byste důraz na slovo SROZUMITELNOST nebo na NA 1. MÍSTĚ? I takové detaily dokáží DOJEM z vašeho webu povýšit nebo ho zařadit mezi stovky nevýrazných webů.
Pokud je to jen trochu možné, kontroluji své texty i po nasázení na web. Nemyslím si, že by je webař špatně zkopíroval, i to se teda může stát. Ale hlavně chci vědět, že jsme si s webařem porozuměli a web je takový, jaký má být. Zároveň u toho kontroluji tlačítka, formátování a grafické zpracování. Dívám se i na to, zda texty vyznívají tak, jak mají. I grafika sama o sobě dodává emoce.
NE NEJSEM GRAFIK – ale chci vědět, že je můj text lehce srozumitelný pro čtenáře i po nasázení.
Máte pocit, že vám čtenáři nerozumí a potřebujete rozluštit, co děláte špatně?
Můžeme si společně nad vašimi texty sednout a společně je projít. Více o mně najdete zde.
5. Rádi byste svému podnikání trochu pomohli s rozjezdem?
Reklama může být dobrým pomocníkem, ale je třeba se na ni připravit.
Abyste ji mohli spustit a úspěšně vyhodnocovat, potřebujete si nachystat hned několik věcí.
- Rozmyslete, zda pro vás má opravdu smysl
Máte za sebou na Metě už nějakou historii a víte, které příspěvky vám fungují? Znáte své publikum dostatečně a víte, kdo je váš ideální klient? ANO? Paráda, můžeme na další bod. - Potřebujete mít funkční magnet na kontakty
Reklama na věc zdarma bývá levnější, než reklama na placené prdodukty. Navíc se s vámi klienti potřebují nejdřív poznat a získat ve vás důvěru. K tomu je magnet a následné budování vztahu ideální. - E-mailingový nástroj a budování databáze
Když už se rozhodnete investovat peníze do reklamy, musíte zařídit, aby se reklamou získané kontakty zase nerozutekly. To znamená, že si je musíte někam zapsat a mít možnost se jim zase připomenout. - Nachystejte svým budou klientům cestičku rovnou k vám
Klienti obvykle čekají na nějaký impulz, výzvu k akci. Neděje se automaticky, že by přišli a nakoupili, když vás vůbec neznají. Musíte je vést a říct jim v pravý čas, co mají udělat.
Prakticky tedy potřebujete:
- Mít svůj web
- Přichystat texty do reklamy a vizuál – rozmyslet téma reklamy, které bude zajímavé a chytlavé
- Připravit si Emailingový nástroj – formulář pro zapsání do databáze, nastavení segmentu/skupiny, nastavení Double opt-inu (vyhovení zákonným povinnostem), nastavení e-mailové automatizace, napsat e-maily samotné
- Vytvořit landing page – přidat na svůj web pop-up, dopsat okno s magnetem nebo vytvořit celou krásnou a novou stránku, která naláká každého na váš magnet (napsat argumentační texty, přichystat grafiku, nasázet to na web, přidat formulář z e-mailingového nástroje, vše zkontrolovat)
- Nesmíte zapomenout na děkovací stránku. Bez ní nebudete schopni měřit konverze reklamy.
- Připravit samotnou reklamu na váš magnet a propojit ji s landing page, rozplánovat zobrazování, cílovou skupinu, rozpočet…
- Doplnit cestu zákazníka – co se bude dít, až bude mít návštěvník váš magnet?
A teď, když to všechno víte: Rozmyslete si, zda se to všechno chcete naučit dělat sami nebo si vezmete k ruce profesionály.
Já vám ráda pomohu s texty do reklamy, e-mailů i na landing page. Reklama na FB má svá pravidla, i textová. Nemůžete si do ní napsat do chcete, protože vám ji pak možná Meta neschválí.
A když si vezmete k ruce člověka, který reklamu nastavuje denně, budete vědět, že máte vše správně a nepošlete své peníze za reklamu takzvaně do kanálu.
Menší funnely a reklamy pomáhám tvořit pravidelně. Dovedu vaše klienty až k platební bráně. Bezpečně a srozumitelně. Tak, aby nikde po cestě nezabloudili. Koukněte na můj web nebo mi rovnou napište do Messengeru nebo na e-mail kdyzdetispi@email.cz.
Anna Pírová – Copywriterka a podporovatelka víry v intuici a sebe sama
Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.