5 rad pro kvalitnější texty

autor: | Podnikání online

Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Anna Pírová – Copywriterka a podporovatelka víry v intuici a sebe sama doporučuje, jak správně vložit texty na web. Zjistíte proč používat myšlenkové mapy a dozvíte se tipy pro lepší rozjezd podnikání a psaní.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. Jak správně vložit texty na web?

Dnes to bude jednoduché a krátké:

  • Připravte si texty na web klidně ve wordu, canvě nebo čemkoliv jiném a naformátujte si je, pokud potřebujete. Hlavně ať si dokážete představit, jak bude výsledný text na webu vypadat.

A POTOM, NEŽ TEXT ZKOPÍRUJETE A VLOŽÍTE NA WEB –> prožeňte ho poznámkovým blogem.

Protože texty na web byste měli vkládat bez formátování a formátovat je až na webu, ať vám tam nelezou špatné kódy a text nedělá na webu neplechu.

Jsem copywriterka na volné noze a působím i v triu SYNERGICA spolu s grafičkou Ven Avenir a webařkou Magda Jedličková.


2. Myšlenkové mapy a copywriting

Chcete svůj text oživit, nějak neotřele popsat své myšlenky, ALE:

  • Nemůžete přijít na to, co by to mělo být.
  • Jak ze sebe tu myšlenku, kterou máte někde vzadu v hlavě dostat.
  • Bojíte se, že to s tou kreativitou přepísknete.
  • Máte dalších milion důvodů, proč jste nakonec text, který jste původně napsali, nepublikovali?

Skvělým nástrojem, na rozproudění hlavy a „aby vás skvělé nápady napadaly“, jsou MYŠLENKOVÉ MAPY.

  1. Stačí chvilka, kdy si sednete s papírem a tužkou v ruce.
  2. Napíšete si základní téma nebo myšlenku kterou rozvíjíte.
  3. A pak už jen píšete, nápady. Nekritizujete a necháte svou mysl bloudit od jednoho nápadu k druhému.
  4. Za 15 minut máte hotovo.

-> V ruce držíte spoustu témat a myšlenek, z nich řada jistě bude stát za publikaci.

Používáte myšlenkové mapy ve své práci? Používáte je, když píšete své prodejní nebo propagační texty?

Já ano. Jsou pro mě skvělým nástrojem. S největší pravděpodobností bych je použila, když bych vám psala prodejku, web, text do reklamy nebo třeba celý funnel.

Zrovna hledáte někoho, kdo vám s texty pomůže?

Napište mi a domluvíme se na zadání práce i individuální ceně.


3. Krize v podnikání a psaní především

Taky na vás občas přijde takový propad, kdy se cítíte zahlcení a v důsledku nejste schopní dělat skoro nic? Na jednu stranu možná nevíte, co dřív, na druhou ale nezačnete nic dělat. Jste v paralýze a hodiny a dny utíkají jako voda BEZ EFEKTU na vaše podnikání.

Tady je potřeba zpozornět a dát si STOPKU.

Rozklíčujte, co stojí za tím, že vlastně nic nemůžete a nikam se nehýbete. Kde je jádro pudla? Podle toho pak zvolte řešení. Mně nejčastěji funguje tento postup:

  • Napište si úkoly, které nosíte v hlavě na papír. Úplně všechny. Klidně i domácí práce a starost o děti. Ať chcete nebo ne, je to taky váš čas a práce je jen jednou složkou v něm.
  • Roztřiďte si úkoly podle nějakého vzorce: například domácnost, práce a věci, co počkají.
  • Teď se podívejte, jaká činnost vás posune vpřed a vám bude lépe. Uvidíte za sebou něco hotového. Je to uklizená kuchyň? Napsaný článek na blog? Vypuštění nové prodejky? Dlouho slibovaný výlet s dětmi?
  • Seřaďte si body podle důležitosti. A zamýšlejte se nad tím, které počkají, které můžete udělat za pochodu a bez kterých se třeba i obejdete. Tady musíte přivřít obě oči, pokud jste perfekcionista.
  • Začněte jednou věcí – tou nejdůležitější a zároveň tou, která vám přinese úlevu a pocit, že je něco hotového.
  • Naskočte na vlnu motivace a radosti z odvedené práce a postupně dělejte úkoly, které jsou další na řadě.

A POZOR – Neplňte jen slepě to do list starý měsíc. Vždy je třeba se zamyslet, zda je napsaná činnost ještě stále aktuální nebo se tak nějak vyřešila sama.

A když to vztáhneme na psaní?
Je třeba si vytvořit návyk, že něco píšete. Klidně se rozepište s tématem „Jaký jste měli včera den?“ nebo „Na co se těším o prázdninách?“.

A pak přejděte na psaní textů, které potřebujete k podnikání. Čím víc, se do psaní ponoříte, tím bude snažší. A zase: hotové texty vám přinesou radost a budou vás motivovat k napsání dalších.

Pokud vám motivace dělá problémy a vy nejste schopní věci dotahovat do konce, napište mi a společně vymyslíme, jak na to.

Anna Pírová
Copywriting pro vaše sny i reálné cíle

Jsou vaše texty:

  • jasně zacílené na potřeby klientů?
  • jednoduché a lehce srozumitelné?
  • efektivní a konverzní?

Jste v nich vy, vaše cíle i strategie?
Napíšu vám přesně takové.


4. MALÝ NEBO VELKÝ? Velikost hraje roli!

I když si napíšete skvělý text, díky kterému prodáte své služby, můžete ho nevědomky zabít VELIKOSTÍ.

U textů je důležité nejen jeho sdělení, ale i grafická podoba. Ta by měla podporovat jeho SROZUMITELNOST.

Jaká grafika je lepší? Ta první nebo druhá? Dali byste důraz na slovo SROZUMITELNOST nebo na NA 1. MÍSTĚ? I takové detaily dokáží DOJEM z vašeho webu povýšit nebo ho zařadit mezi stovky nevýrazných webů.

Pokud je to jen trochu možné, kontroluji své texty i po nasázení na web. Nemyslím si, že by je webař špatně zkopíroval, i to se teda může stát. Ale hlavně chci vědět, že jsme si s webařem porozuměli a web je takový, jaký má být. Zároveň u toho kontroluji tlačítka, formátování a grafické zpracování. Dívám se i na to, zda texty vyznívají tak, jak mají. I grafika sama o sobě dodává emoce.

NE NEJSEM GRAFIK – ale chci vědět, že je můj text lehce srozumitelný pro čtenáře i po nasázení.

Máte pocit, že vám čtenáři nerozumí a potřebujete rozluštit, co děláte špatně?

Můžeme si společně nad vašimi texty sednout a společně je projít. Více o mně najdete zde.


5. Rádi byste svému podnikání trochu pomohli s rozjezdem?

Reklama může být dobrým pomocníkem, ale je třeba se na ni připravit.

Abyste ji mohli spustit a úspěšně vyhodnocovat, potřebujete si nachystat hned několik věcí.

  1. Rozmyslete, zda pro vás má opravdu smysl
    Máte za sebou na Metě už nějakou historii a víte, které příspěvky vám fungují? Znáte své publikum dostatečně a víte, kdo je váš ideální klient? ANO? Paráda, můžeme na další bod.
  2. Potřebujete mít funkční magnet na kontakty
    Reklama na věc zdarma bývá levnější, než reklama na placené prdodukty. Navíc se s vámi klienti potřebují nejdřív poznat a získat ve vás důvěru. K tomu je magnet a následné budování vztahu ideální.
  3. E-mailingový nástroj a budování databáze
    Když už se rozhodnete investovat peníze do reklamy, musíte zařídit, aby se reklamou získané kontakty zase nerozutekly. To znamená, že si je musíte někam zapsat a mít možnost se jim zase připomenout.
  4. Nachystejte svým budou klientům cestičku rovnou k vám
    Klienti obvykle čekají na nějaký impulz, výzvu k akci. Neděje se automaticky, že by přišli a nakoupili, když vás vůbec neznají. Musíte je vést a říct jim v pravý čas, co mají udělat.

Prakticky tedy potřebujete:

  • Mít svůj web
  • Přichystat texty do reklamy a vizuál – rozmyslet téma reklamy, které bude zajímavé a chytlavé
  • Připravit si Emailingový nástroj – formulář pro zapsání do databáze, nastavení segmentu/skupiny, nastavení Double opt-inu (vyhovení zákonným povinnostem), nastavení e-mailové automatizace, napsat e-maily samotné
  • Vytvořit landing page – přidat na svůj web pop-up, dopsat okno s magnetem nebo vytvořit celou krásnou a novou stránku, která naláká každého na váš magnet (napsat argumentační texty, přichystat grafiku, nasázet to na web, přidat formulář z e-mailingového nástroje, vše zkontrolovat)
  • Nesmíte zapomenout na děkovací stránku. Bez ní nebudete schopni měřit konverze reklamy.
  • Připravit samotnou reklamu na váš magnet a propojit ji s landing page, rozplánovat zobrazování, cílovou skupinu, rozpočet…
  • Doplnit cestu zákazníka – co se bude dít, až bude mít návštěvník váš magnet?


A teď, když to všechno víte: Rozmyslete si, zda se to všechno chcete naučit dělat sami nebo si vezmete k ruce profesionály.

Já vám ráda pomohu s texty do reklamy, e-mailů i na landing page. Reklama na FB má svá pravidla, i textová. Nemůžete si do ní napsat do chcete, protože vám ji pak možná Meta neschválí.

A když si vezmete k ruce člověka, který reklamu nastavuje denně, budete vědět, že máte vše správně a nepošlete své peníze za reklamu takzvaně do kanálu.

Menší funnely a reklamy pomáhám tvořit pravidelně. Dovedu vaše klienty až k platební bráně. Bezpečně a srozumitelně. Tak, aby nikde po cestě nezabloudili. Koukněte na můj web nebo mi rovnou napište do Messengeru nebo na e-mail kdyzdetispi@email.cz.

Anna Pírová – Copywriterka a podporovatelka víry v intuici a sebe sama

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie

Jak na úspěšný blog

Jak na úspěšný blog

Viktorie Tiw je blogerská expertka, která tě naučí vytvářet prodejní funnely pro monetizaci tvého obsahu a zajištění pasivního příjmu. Nabízí kompletní řešení obsahového marketingu.