Jak využít LinkedIn a networking k růstu vašeho byznysu

autor: | Podnikání online


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Mgr. Lenka Rosochová – Hypoteční specialistka doporučuje, proč vlastně chodit na networkingy a být na LinkedIn. Dozvíte se jak na strategii na LinkedInu, jednu vychytávku, a naopak čemu se vyhnout.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. Proč vlastně chodit na networkingy?

Pořádám v Pardubicích další setkání on-line podnikatelek a než vás pozvu, řekněme si hlavní benefity takových akcí.

  • Zviditelníte svoje podnikání.
  • V případě, že je váš živnosťák úplně čerstvý, uděláte reálný krok k rozjezdu svého začínajícího byznysu.
  • Naučíte se, jak stručně a jasně říct, co děláte.
  • Je šance tu najít své potenciální klienty.
  • Poznáte další podnikatele na různých stupních.
  • Od pokročilých podnikatelů se můžete učit a navázat přínosné přátelství.
  • Juniornější podnikatele, než jste sami, můžete povzbudit (vzpomeňte na své začátky, jak vám pochvala nebo konstruktivní poznámka vždy pomohla).
  • Pokud podnikáte na mateřské, na tomto setkání věnujete odpoledne jen sami sobě a svému byznysu.
  • Vše výše zmíněné pro vás bude užitečné a pravděpodobně i nabíjející.

Kdo chce přijít? Máte nejvyšší čas se přihlásit!

Vstupenky tady.


2. Strategie, jak rychle vyniknout na LinkedInu

Pokud někdo považujete LI za zlatou husu, která vám do 14 dnů začne snášet zlatá vejce, tak to vás zklamu. Každá síť vyžaduje vytrvalost a ideálně vědět, jak na to. Ať v něm netápete a nehledáte správnou cestu moc dlouho.

Smysluplná a efektivní strategie na LI vede přes 3 provázané věci:

  • Dobře vyplněný profil
  • Kontinuálně rostoucí síť spojení
  • Pravidelně zveřejňovaný originální a hodnotný obsah

Když se zaměříte jen na jednu z těchto 3 věcí, nebude to fungovat.

Vyšperkovaný profil vám sice pomůže pro dohledatelnost na Googlu, ale sám o sobě vám klienty nepřivede. Se sítí 25 lidí uvidí vaše superhodnotné texty moc málo lidí a pravděpodobně žádná ideální klientela. Opravdu je třeba dělat všechno z výčtu výše kontinálně.

Ráda vám s tím pomohu. Přes vzájemně sdílené obrazovky vás přesně navedu, co kde zmáčknout a společně potřebné vyplníme. Takhle probíhají mé individuální konzultace.

Dle zkušeností s klientkami zvládneme základy probrat i nastavit během 2 h., vždy 6 0min. a mezi nimi pár dnů na usazení informací.

  1. hodinu vytuníme společně váš profil a vysvětlím jak funguje algoritmus oproti FG a IG,
  2. hodinu vymyslíme z vašeho tématu o čem a jak tam psát a ukážu vám, jak si vyhledat ideální potenciální klienty a propojit se s nimi.
  3. Chcete i detailně strategii? To během 2 h. nestihneme, pak doporučuji balíček 3 h.

Svoji konzultaci vybírejte zde.

Raději byste se teprve rozmysleli, zda se na další síť pustíte? V tom případě vstupte do mé veřejné skupiny LinkedIn rozjezd s Lenkou.


3. Víte co na LinkedIn spolehlivě zabije váš vymazlený příspěvek?

Nyní mám pro vás pár tipů, co na LI nedělat, pokud chcete být vidět.

❌Přemíra emotikonů 😍😗🥹😄🙃… se smajlíky se tu vážně vyplatí šetřit, uživatelé je tu berou za infantilní (zejména je-li jich hodně).

✅Mít ovšem svoje “brandové” emotikony, které používáte stále, to je jiná. Jsou vaším poznávacím znamením a graficky rozdělují text. Já mám třeba tyhle: 🏝️🌊💡

❌EZO z vašich postů doslova stříká. Ačkoli se doba mění, vesmír, držení pole, čakry a podobně jsou stále na LI jak pěst na oko. Uživatelé tu nejsou na tato témata stavění.

✅Z mé zkušenosti s řadami klientů lze každé spirituální téma opsat takovými slovy, že zapadnou i sem. Zde je krásný prostor pro recyklaci vašich starších textů.

❌Tykání. To je zde prostě faux-paux. Byť příspěvky jsou často osobní, všude v textech i komentářích vykejte.

✅Zase tu nepotkáte sprosté hatery, maximálně arogantní poznámku, ale opravdu spíš výjimečně.

Chcete se ode mě o LinkedIn nachytřovat pravidelně?

Srdečně vás zvu do své skupiny LinkedIn rozjezd s Lenkou.


4. LinkedIn jako GENIÁLNÍ NÁSTROJ PODNIKATELŮ v příliš rychlém online světě

Jak o LI jako síti přemýšlím já, proč ji pro svůj core byznys považuji za top.

LinkedIn je jediná síť, kde se předpokládá, že budete mluvit neustále o práci. Ano, můžete přidat osobní věci, ale hodně z nás sítě používá více k byznysu než pro osobní sdílení, je to tak? Na LI vás za to nebudou hejtit bývalé spolužačky nebo závistivý soused… Prostě piště zajímavě o své práci a přitahujte lidi, které to zajímá.

Zároveň není pravda mýtus, že by tu diskutovali pouze tvrdí byznysmeni a personalistky, škála uživatelů je velice pestrá. Za mě je všechny spojuje radost z komunikace na úrovni, kterou i já mám nejradši. Prostě ideální místo pro oslovování cílové skupiny na úrovni.

Jako na jedné z mála sítí tu uživatelé nepředpokládají, že je budete neustále bavit. Nebaví vás točit videa, řešit grafiku, mluvit? Na LI stále krásně fungují texty, dokonce i dlouhé.

LI na rozdíl od Fb a Insta není přeplněný, najdete na něm registrovaných přibližně 2 miliony Čechů. Jenže z oficiálních dat vyplývá, že ještě loni pravidejně psalo příspěvky jen přibližně 2% uživatelů. Dnes už se statistiky blíží 5%, ale stále je tu podstatně přívětivější „konkurence“ pro byznysové texty než na FB mezi fotkami dětí, štěňat nebo jídla.

Pokud víš, že chceš oslovit klienty na LinkedInu, jen nevíš jak, jsem tady pro tebe.


5. Znáte vychytávku QR kód?

Znáte na LinkedIn vychytávku, se kterou budete za linkedinovou hvězdu na každém živém setkání?

Jedná se o QR kód, který ukážete na displeji mobilu a každý se s vámi díky němu může ihned propojit. Mám tu pro vás návod, jak to udělat.

Je to snadné v mobilní aplikaci LinkedIn – nahoře v liště / kolonce pro vyhledávání. Jakmile do ní kliknete, objeví se v pravém rohu čtvercový obrázek – a to je ono. Přes něj ihned zobrazíte QR kód, který vede na váš profil. Druhý člověk si jen otevře svou aplikaci LI v mobilu a stejným postupem kód naskenuje (nahoře vedle Můj kód je vpravo Skenovat).

Návštěvníkovi profilu pak už jen zbývá zmáčknout tlačítko Navázat spojení.

Vychytávky jsou sice dobrá věc, ale jen s nimi člověk nikdy nemůže být na žádné síti úspěšný.

Chce to vytrvalost a vědět, jak na to.

Mgr. Lenka Rosochová – Hypoteční specialistka

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie