Fotka, která mluví: příběh, emoce a síla vizuální komunikace

autor: | Podnikání online


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Dana Ostrovská – Brand foto doporučuje využít služeb fotografky. Dozvíte se, co je fotka pro vaše sledující, proč pracovat s příběhy a jak je to s tou komunikací.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. Proč vlastně využít služeb fotografky?

Proč si fotky neudělat třeba mobilem? Vždyť všude tvrdí, že taková selfie je mnohem zajímavější pro sledující než co jiného.

Jasně to je pravda. Od selfie se totiž očekává, že ukáže skutečnost, tak jak je. Nechá víc nahlédnout do reality všedního dne.

Když vás v divadle nechají nakouknout za oponu, do šaten, ke kulisákům, tak to bude možná větší zážitek než celé představení.

A přesto to běžně nedělají. Vědí, že důvod proč k nim jdete je pobavit se. A někde na pozadí možná máte nějaké proč, třeba vytržení z rutiny, možnost pěkně se obléct, udělat radost někomu blízkému…

Zkuste se zamyslet a najít ty ukryté důvody, které vedou vaše klienty k vám.

A pak podle nich naladit fotky, tak aby v nich uviděli odpověď na to jejich proč. Ve výsledku je jedno kdo a jakým přístrojem fotky nafotí. To důležité totiž je, aby oslovili vaše klienty.

Mimochodem, klidně vám poradím i s těmi fotkami z mobilu, ať stojí za to. Oslovit mě můžete třeba přes web.


2. Co je fotka pro vaše sledující?

Jeden ze spousty obrázky, který ten den uvidí. Měla by být natolik zajímavá, aby je zastavila a ideálně si ji nebo text u ní zapamatovali.

Ale zase jen tolik odlišná, aby v ní našli nějaké spojení s nimi samotnými.

Vědci už dávno dokázali, že největší důvěru k cizím máme, když se s nimi dokážeme ztotožnit. I to je důvod, proč fotky příliš „neleštit“ a ponechat co to jde přirozené.

Místo retuše se vyplatí zamyslet se nad tím, proč za vámi klienti přichází, jaký problém si jdou vyřešit a šikovně jim napovědět už na fotkách.

Přemýšlíte o focení pro svůj web nebo sítě?

Možná se vám podobné myšlenky budou hodit. Přečíst si je můžete na mém blogu nebo mě rovnou oslovte třeba přes web.

Základnu mám blízko Brna a zrovna začínají rozkvétat stromy.

Foto – Pavlína Procházková – homestaging


3. Už vám někdo radil, ať ve své propagaci sáhnete po příběhu?

Že tak víc vtáhnete do děje své sledující? A víte, že je možné ten princip použít i pro focení.

Stačí pamatovat na to, že každý příběh má svůj:

  • rámec (místo, čas,…)
  • ústřední postavu
  • důležité detaily, momenty

a přesně tak fotky využívám, aby vyprávěly o podnikání.

Někdy nechám nakouknout pod ruce, jinde zaberu vás tak, jako bych seděla vedle vás a nebo fotím z pozice tiše sledujícího vpovzdálí.

Zkrátka aby si z toho všeho sledující mohli vytvořit obrázek. Rozhodnout se, jestli jste pro ně ti praví.

Fotky vám tak pomůžou „vytřídit“ klienty a přitáhnout ty správné. Ve výsledku to ušetří čas.

Přemýšlíte o focení pro svůj web nebo sítě? Možná se vám podobné rady budou hodit. Přečíst si je můžete na mém blogu nebo mě rovnou oslovte.

S radostí vám pomůžu posunout vaše podnikání na vyšší úroveň.

Na fotce: Gábina Neužilová


4. Komunikaci tvoří víc než jen slova

Patří k ní výraz tváře, postavení/pohyb těla. Ve fotkách se právě tohle využívá. To aby ta neverbální část dobře sedla k textu, který fotku provází.

U fotek k propagaci podnikání to využijete taky, protože vlastně působíte na podvědomí protistrany.

Když se tomu začnete věnovat, může se to zdát komplikované. Ostatně popsáno je toho o neverbální komunikaci spousta.

V realitě, je to ale vlastně jen pochopení a použití toho, co běžně a často nevědomky děláme.

Malý střípek rovnou vysvětlím ve videu zde.

P.S. : Pro každé podnikání je vhodné něco jiného. To podle tónu komunikace, způsobu spolupráce, toho jak chcete, aby se klienti cítili…

Uvažujete o focení?

Dejte mi vědět a můžeme se sejít na nezávaznou konzultaci třeba on-line.

P.S. Základnu mám blízko Brna


5. Kde focení proběhne je často bod, kde zůstaneme s klientkou „viset“

Je naprosto super, když je možné fotit v nějakém stylovém prostoru, co se k vám hodí. Ale nenechte se tím zastavit. Ve většině případů je prostor až to druhé. To nejdůležitější jste vy.

A navíc možnost vyměnění objektivu mi umožňuje ukázat jen část z toho prostoru. Když chci můžu omezit to co kolem vás a za vámi vidím.

Takže kolik „hezkého“ prostoru skutečně potřebujeme, aby vznikly zajímavé fotky?

Mrkněte na sérii fotek s tématem přesazováním. Na konci jsou dvě fotografie, kde je zachycen prostor, v kterém vznikly.

Proč jsme fotili zrovna tam? Protože se rozpršelo a tam jsme byly pod střechou.

Pokud o focení uvažujete a nedaří se vám najít to správné místo, zkuste si domluvit setkání na tom místě, nebo si objednejte minifocení a vyzkoušejte jestli by fungovalo to, co máte k dispozici. Možná budete příjemně překvapení.

Uvažujete o focení?

Dejte mi vědět a můžeme se sejít na nezávaznou konzultaci třeba on-line.

P.S. Základnu mám blízko Brna

Na fotkách: zahradnice – Petra Linhová

Dana Ostrovská – Brand foto

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie