5 tipů, jak vyladit svůj vizuál

autor: | Podnikání online


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Veronika Váská – Grafická a webová designérka doporučuje, jak se odlišit pomocí vizuálu. Dozvíte se, proč používat prvky, věnovat pozornost barvám, co je to mockup nebo jak na velikost banneru.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. BARVY, BARVY a zase BARVY

Jsou všude okolo nás, co si budeme povídat.

A jsou to ve své podstatě pomocníci i záškodníci.

Ovlivňují ve velké míře:

  • náladu – pobaví i rozesmutní,
  • emoce – vzbouří i zklidní,
  • atmosféru v prostoru,
  • první dojem, když se s někým setkáme ,
  • zdraví jedince,…
  • a mimojiné také úspěch v podnikání.

Když vidíte na obloze duhu, máte radost? 🟣🔵🟢🟡🟠🔴

A sledovali jste někdy jak se oblékala královna Alžběta II.?
Rozhodně nechtěla oblékat depresivní barvy.

Milujete barvy v jakémkoliv množství či skupenství?
Přidejte se do skupiny Psychologie barev pro osobní pohodu a byznys a můžete čerpat z mnoha příspěvků spousta hodnotných informací.

Těším se na vás ✨

A najdete mě samozřejmě i ZDE, můžeme společně cokoliv ohledně barev a grafiky či webdesignu zkonzultovat.


2. BANNER sem, BANNER tam

a těch rozměrůůů… člověk, aby se v tom vyznal, zorientoval a hlavně správně zpracoval.

Tak až budete řešit BANNER na YOUTUBE – můžete si stáhnout můj obrázek, využít jej jako „šablonku“ a např. v Canvě a podle ní vytvořit svou verzi.

Kdo využívá PINY na PINTERESTU, tak i pro něj mám ukázky rozměrů, viz. níže.

Jaké další rozměry řešíte a ne a ne je trefit?
Napište mi.

Srdečně vás zvu do skupinky, kde probíráme barvy a design tipy.

3. Prvky

Ti, co chtějí přilákat zákazníky a vyniknout proti konkurenci, potřebují silné a promyšlené prvky, které tvoří silnou značku. Tyto prvky pomáhají budovat identitu, udržovat konzistenci a vytvářet důvěru.

Brand Assets
Vzhledem k tomu, že důvěra je důležitým faktorem při nákupu, je nezbytné, aby společnost využívala aktiva – prvky, které zdůrazní její hodnoty a silné stránky.

Aktiva umožňují vytvářet kontaktní body pro zákazníky, kteří vás okamžitě rozpoznají od konkurence – ztělesní identitu vaší společnosti. Příklad: Škoda, Apple, Lidl, KB,…

Nejsou to však jen loga a slogany. Jedná se o kombinaci několika prvků, které se spojují a vytvářejí jedinečnou, odlišitelnou identitu. Pokud jsou aktiva značky dobře navržena, mohou budovat povědomí o značce, navrátit investice do marketingu, vytvořit vztah a asociace se zákazníky a zajistit konkurenční výhodu na trhu.

Značka by neměla být zaměňována za značku konkurence.

Příklady prvků:

  • Jméno
  • Logo
  • Barvy
  • Písmo
  • Slogan
  • Zvuk
  • Ikony
  • Maskot
  • Tonalita
  • Videa
  • Obal
  • Prezentace
  • aj.

Každá značka má jiné potřeby, pro někoho je maskot důležitější než obal, pro někoho jiného logo než píseň. Každá společnost by měla mít několik prvků, které se navzájem lehce propojí a odliší od konkurence.

TIPY, JAK SE ODLIŠIT

  • Zahraniční výzkum ukázal, že lidé lépe uchovávají informace, když jsou spárovány s relevantním obrázkem – ikona, piktogram, logo – který pomáhá zákazníkům rozpoznat vaši značku a začít si budovat emocionální spojení.
  • Vzhledem k tomu, že si lidé udělají názor během prvních 90 sekund je paleta barev nejlepším aktivem značky. Až 90 % počátečního dojmu je založeno na barvě. Při jejich výběru prozkoumejte psychologii barev, abyste zjistili, co může nejlépe rezonovat s vaším publikem.
  • Chytlavý slogan v kombinaci s originálním logem a barevnou paletou může být značným přínosem pro značku. Vzpomenete si na nějakou znělku z dětství!

Projděte si svou konkurenci a odpovězte si, zda vyčnívají z davu, čím se odlišují, mají své prvky promyšlené?

Potřebujete:

  • PORADIT JAK NA VIZUÁL,
  • REDESIGNOVAT SVOU PREZENTACI,
  • VYTVOŘIT BRAND ID?

VYUŽIJTE KONZULTACI SE MNOU.

Další tipy z oblasti BAREV, DESIGNU a KREATIVITY můžete získat ve skupině.

4. Jak to máte s deníky, plánovači nebo kalendáři?

Dlouhou dobu jsem používala papírové, na podzim se však ve mně něco zlomilo a přešla jsem na Google Kalendář, kam si zapisuji pracovní, rodinné i soukromé záležitosti – snadno přepíšu, přesunu, posunu – nemám přeškrtáno, ale hezky barevně rozlišeno a hlavně vše čitelné a jasné.

Na zapisování poznámek na papír však nedám dopustit.

Na lednici nám visí velký papírový kalendář, kde odškrávám dny, kroužkuji jména, vyznačuji narozeniny, zapisuji lékaře nebo rodinné akce – aby na první dobrou manžel viděl.

Líbil by se vám BRANDOVÝ papírový pracovní KALENDÁŘ?
Jeden takový pro vás mám a můžete si jej upravit dle vlastního uvážení:

  • vložit logo
  • změnit font u roku či poznámky
  • přepsat motto
  • do prázdných míst vložit své podklady, poznámky…
  • vytisknout na A5, A4 nebo A3

Šablonu v Canvě si můžete ZDARMA STÁHNOUT pod tímto odkazem.


5. MOCKUP – CO TO JE A JAK NA NĚJ?

Chcete posunout prezentaci svého byznysu na další úroveň? Chcete, aby vaše nabídka byla poutavější, atraktivnější a zajímavější.

Mám pro vás tip: MOCKUP

  • Přeneste ploché 2D návrhy na 3D.
  • Vytvářejte realistické makety svých produktů.
  • Prezentujte tak svou službu, design, webové stránky nebo produkty (online kurz, e-knihy) atd.

Vyzkoušejte nepřeberné množství mockupů: notebook, stolní počítač, smartphone nebo obrazovka tabletu, kniha, billboard, dokument, tričko…

  • Není potřeba žádné kódovací nebo designové dovednosti.
  • Nemusíte stahovat žádný software a přitom si vytvoříte super makety během několika minut.

Jak toho docílit?
Existuje mnoho online nástrojů, které vám umožní vytvářet profesionální 3D makety produktů. Zpravidla v generátoru zvolíte maketu/šablonu, poté vložíte obrázek (např. vytvořený v Canvě), a stáhnete hotový 3D model. V Canvě můžete mockup (pomocí Smartmockup) vytvořit také, ale v omezené míře.

  1. Mediamodifier – robustní platforma, která vám pomůže vytvářet vlastní profesionální grafiku, videa, reklamy, loga, příspěvky na sociálních sítích, bannery, obálky knih a další. Všechny zdarma stažené 3D návrhy jsou opatřeny vodoznakem. Chcete-li vodoznak odstranit, můžete si zakoupit jejich měsíční předplatné za 19 $ měsíčně
  2. Smart Mockups – znáte nejspíše z Canvy, ale je to samostatný nástroj, umožňující profesionálně odprezentovat web stránky, vizitky, časopisy, brožury, trička, polštáře a další
  3. Mockuuups Studio – stejně jako MM, vám tento program přímo ukáže váš „obrázek“ v různých variantách mockupů, není potřeba předem vybírat šablonu. Je však potřeba stáhnou si jeho jednoduchý software (macOS, Windows i Linux)
  4. Yellow Images je generátor maket, který vám umožní snadno vytvořit plně přizpůsobitelnou 3D maketu z více než tisíců oblíbených zařízení a objektů. Jednoduše použijte své vlastní nahrané snímky obrazovky a YI vám ukáže, jak budou vypadat ve skutečném světě, na autě i tričku
  5. App LaunchPad – tato platforma nabízí dva bezplatné nástroje: a) Screenshot Builder – snímky obrazovky a b) tvůrce maket. Pokud byste nechtěli vodoznak, pak je potřeba zakoupit členství
  6. Shotsnapp – generátor, který nabízí širokou škálu maket zařízení, jako jsou notebooky, tablety a telefony i produkty.
    Bezplatná verze umožňuje vytvořit pouze jeden objekt na plátno. Jinými slovy, s bezplatným tarifem nemůžete vytvořit maketu pro více zařízení (například iPhone+Macbook)
  7. Screenpeek – umožňuje generovat kvalitní maketu jakékoli webové stránky pouze pomocí adresy URL. Pokud chcete přístup k maketám iPad, MacBook a iMac, budete muset jednorázově uhradit 12 $ (jednorázová platba)
  8. MockupsJar – realistické makety pro knihy, mobilní aplikace, webové stránky, trička, projekty a další, ve 3 snadných krocích. Je k dispozici jako bezplatný nástroj a poskytuje plný přístup k více než 500 maketám
  9. Dunnnk.com – oblíbený bezplatný 3D maket pro elektronické knihy a časopisy. Nabízí spoustu kvalitních stylů s různými realistickými pozadími, jako jsou MacBook, iPhone, Apple Watch, iMac a Android. Všechny šablony jsou zdarma
  10. Photofunia – přidá jiskru na obálky knih a obrázky produktů během několika sekund. Tento bezplatný nástroj vám pomůže učinit vaše obrázky originálnějšími a jedinečnějšími
    a spousta dalších (PlaceIt,…)

Všechny generátory Mockupů můžete používat zdarma!

Pokud si přejete něco navíc, je potřeba počítat s menší investicí, která se ovšem vyplatí.
Každý nástroj nabízí jinou sadu šablon, výhod a rozhraní, je potřeba vyzkoušet.

Na závěr si dovolím radu:
Nezkreslujete realitu, chtějte, aby vaše nabídka působila důvěryhodně, proto pokud nabízíte .pdf ke stažení, zvolte raději mockup mobilu či notebooku, kde je dokument otevřený na vybrané stránce, než reálnou knihu, kterou v podstatě nikdy nikdo v ruce držet nebude.

Najdete mě ve FB skupině: Psychologie barev | design tipy | kreativita – pro byznys i osobní pohodu nebo na mém webu zde.

Veronika Váská – Grafická a webová designérka

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Takové co do vašeho webu a podnikání dobře sednou. To může pro každého znamenat něco docela jiného. Úplný základ je dodržet poměr stran. Fotku na výšku jen stěží napasujete do prostoru na šířku. Ale to jsme do tématu skočili rovnýma nohama. Pojďme se vrátit zpět a začít ještě jednou v článku.