Vyladěný Zoom účet

autor: | Podnikání online


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Petra Vymětalíková – PSYCH-K® – ZOOM doporučuje zkontrolovat si před vysíláním svůj Zoom účet. Dozvíte se, na jakých platformách je možné vysílat nebo rozdíl mezi placenou a free verzí. Nechybí tipy k přihlášení a nastavení účtu.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. Co doporučuji před online vysíláním zkontrolovat?

Než se pustíme do vytváření atraktivního online vysílání, doporučuji se ujistit, že uděláme všechno, co je v našich silách, aby vysílání neselhalo technicky – zbytečně nás to pak stresuje a zkazí dojem z vysílání.

Ano, některé výpadky nelze předvídat (např. streamovací platforma má výpadek) a občas se dějí a naši účastníci vysílání jsou většinou chápaví. Nicméně některým jde vcelku jednoduše předejít.

Co doporučuji před online vysíláním zkontrolovat?

  • Dělejte vysílání ze známého počítače.
  • Vypněte si před vysíláním všechny aktualizace v počítači.
  • Mějte během vysílání otevřené jen potřebná okna v počítači.
  • Připojujte se k internetu přes kabel (a mějte v záloze mobilní data).
  • Mějte aplikaci z které vysíláte i v telefonu.
  • Zvažte potřebnost vysílání naživo.

👉Pokud chcete rychlý návod na ZOOM v češtině, kde si nastavíte váš účet, dle vaší potřeby, tak vás zvu do mé krátké video série Základy Zoomu zdarma.


2. Na jaké platformě vysílat

Když se rozhodneme pro online vysílání, tak řešíme na jaké platformě. Někdo šáhne přímo po Facebooku a někdo jiný přemýšlí, zda ZOOM či StreamYard.

Oba nástroje mají neplacenou i placenou verzi. Ta neplacená má nějakou formu omezení, ovšem často může být pro naše vysílání dostačující.

StreamYard

  • Je skvělý na živé online vysílání, kde nepotřebujete být v interakci s účastníci (či velmi malou typu otázky a odpovědi).
  • Je možné vysílat na několik sociálních sítí najednou.
  • V neplacené verzi zůstává S. logo a je možné mít až 20 hodin vysílání měsíčně a POZOR! nově půjde i nahrávání.

ZOOM

  • Je skvělý, pokud děláte skupinová uzavřená setkání (či individuální), kde chcete účastníky různými způsoby aktivně zapojovat – rozdělování do skupin, Anketa, společná pracovní plocha atd.
  • Je možné i živé vysílání, jen tam nejsou tak vyladěné funkce jako u StreamYardu.
  • V neplacené verzi je vysílání omezené na 40 minut a není možné nahrávat do cloudu (jen do pc).

👉 Co dalšího vás zajímá k rozdílům mezi StreamYardem a ZOOMem? Napište mi.


3. Jak se úspěšně přihlásit na online vysílání

Učím lidi se ZOOMem a jak nebýt uspávači hadů při online vysílání.

Stává se vám, že vám účastníci vašeho online vysílání píšou před online setkáním a říkají, že jim nejde stáhnout aplikace ZOOMu či si ji nechtějí stahovat do pc/mobilu, a ptají se vás, jak se můžou ještě jinak přihlásit?

Jde se i tak na vysílání přes ZOOM přihlásit. Jen si musíte v nastavení vašeho účtu aktivovat možnost „JOIN FROM BROWSER“.

Jak na to?

  1. Přihlas se do svého ZOOM účtu.
  2. V levém menu klikni na Settings (nastavení).
  3. Otevře se ti stránka s celkovým nastavením tvého účtu v ZOOMu, najdi si tam ´join from browser´ a zapni si ji.
  4. Účastník, který dostane odkaz k přihlášení na online setkání, při spouštění setkání uvidí v pravém horním rohu prohlížeče nenápadný malý nápis ´join from browser´ – na ten když klikne, tak mu to umožní vstoupit na setkání bez nutnosti mít ZOOM nainstalovaný v počítači.

Účastníkům se pak tato možnost objeví (nenápadně v rožku prohlížeče) po kliknutí na váš odkaz setkání. A budou se schopni na setkání dostat i bez instalace aplikace .

👉 Jen pozor, budou mít omezené funkce.


4. Co doporučuji si nastavit ve vašem účtu ZOOMu?

Když si založíte nový účet či už ho sice nějakou dobu používáte, ale zatím jste nastavení moc nezkoumali, tak doporučuji se podívat na následující:

  • Personalizovat si čekárnu (tedy místnost, kterou vaši účastníci uvidí jako první po kliknutí na odkaz vašeho online setkání).
  • Nastavit automatické ztišení všech příchozích účastníků (tím si ušetříte poslouchání rodinných hovorů).
  • Povolit reakce skrz emotikony.
  • Zapnout si funkci Anketa.
  • Zapnout si funkci rozdělování do skupin.
  • Zapnout si automatické ukládání chatu a sdílené pracovní plochy.

Nastavení ZOOM účtu je individuální záležitost, neboť každý potřebujeme trochu jiné funkce. Proto berte můj seznam jako doporučení.


5. Jaký je rozdíl mezi placenou a neplacenou verzí ZOOMu?

Pokud jste se rozhodli využívat ZOOM, tak si často kladete otázku, zda vám stačí neplacená verze.

NEPLACENÁ VERZE

  • délka setkání omezená na 40 minut
  • až 100 účastníků na setkání
  • funkce rozdělování do skupin, společná sdílená pracovní plocha
  • anketa
  • možnost nahrávat setkání jen do pc

PLACENÁ

  • délka setkání neomezená časově
  • až 100 účastníků na setkání
  • funkce rozdělování do skupin, společná sdílená pracovní plocha, Anketa
  • možnost nahrávat setkání do pc i cloudu
  • živé vysílání na sociální sítě

Stojí 150 USD/rok. Je ho možné kupovat i po měsících, např. si ho zaplatit jen v měsíci, kdy potřebujete – to je cca 20 USD/měsíc.

Petra Vymětalíková – PSYCH-K® – ZOOM

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Takové co do vašeho webu a podnikání dobře sednou. To může pro každého znamenat něco docela jiného. Úplný základ je dodržet poměr stran. Fotku na výšku jen stěží napasujete do prostoru na šířku. Ale to jsme do tématu skočili rovnýma nohama. Pojďme se vrátit zpět a začít ještě jednou v článku.