5 tipů pro funkční web

autor: | Podnikání online


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Ing. Jana Štorková – Webdesignerka doporučuje mít na webu proklikové logo. Dozvíte se, co je to webová aplikace a jak probíhá spolupráce na tvorbě webu. Nechybí ani tipy pro lepší SEO a jakou platformu pro svůj web vybrat.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. Co můžete udělat pro lepší SEO vašeho webu hned teď?

ALT texty k obrázkům

Je to tzv. alternativní text či popisek obrázku. Vyhledávačům tímto popiskem říkáme, co na obrázku je. Využijte ho pro vaše SEO!

Tento text se zobrazuje, pokud z nějakého důvodu nedojde k načtení obrázku a také využívají programy pro zrakově postižené.

  • Na rozdíl od názvu souboru s obrázkem zde používejte normálně diakritiku a mezery.
  • Pište výstižně, přirozeným jazykem .
  • Délka může být do 125 znaků včetně mezer.
  • Používejte KLÍČOVÁ SLOVA.
  • Ovšem s klíčovými slovy to nepřehánějte.
  • Nepoužívejte slova obrázek, fotka, fotografie.
  • I zde dejte pozor na duplicitu.
  • Pokud je obrázek pouze ilustrační, Alt text nevyplňujte a nechte ho raději prázdný.

Zkontrolujte si na webu, jestli máte u obrázků Alt texty. Jak jste na tom? Napište mi!

Potřebujete s obrázky pomoc nebo raději rovnou delegovat správu a údržbu WordPress webu? U mě bude váš web v dobrých rukou. Stačí se ozvat ZDE.

Nebo web ještě nemáte? Ozvěte se také a vymyslíme nejvhodnější řešení pro vaše podnikání.


2. Chystáte se vytvořit svůj první web a přemýšlíte, jakou platformu zvolit?

Já doporučuji redakční systém WordPress.

Mezi jeho výhody patří:

  • je volně dostupný zdarma
  • zdarma je i vlastní provoz webu
  • jednoduchý web si dokážete vytvořit samy
  • existuje nepřeberné množství pluginů pro nejrůznější funkce a vychytávky
  • web můžete pohodlně časem měnit a rozšiřovat
  • můžete mít třeba členské sekce pro vaše online kurzy
  • nebo e-shop pro prodej produktů či digiproduktů
  • můžete přidat blog a zviditelnit se psaním blogových článků

Pokud se do tvorby webu chcete pustit, a hodily by se vám podrobné návody a podpora pro vaše dotazy, vstupte do mého online kurzu „Webová vizitka za 3 týdny“. Naučím vás, jak si jednoduchý web ve WorPressu vytvořit.

Více o kurzu a možnost objednat zde.


3. JAK PROBÍHÁ SPOLUPRÁCE SE MNOU PŘI TOVRBĚ WEBU NA ZAKÁZKU?

Na začátku si řekneme to nejdůležitější – co je cílem webu, kolik a jaký je obsah, jakým způsobem bude probíhat prodej a komunikace s klienty, co vše na webu potřebujete.

  • Poté vám připravím podrobnou nabídku včetně ceny, jakmile ji potvrdíte, začínám pracovat na tvorbě webu.
  • Posílám vám osnovu k vyplnění, vyžádám si od vás fotky.
  • Navrhnu a vytvořím strukturu, pokud nemáte hotový branding, navrhnu pro vás barvy, fonty a styl webu.
  • Web tvořím u sebe, posílám vám odkaz k náhledu a připomínkám v momentě, kdy je hotová homepage.
  • Zapracuji připomínky, dodělávám všechny další případné stránky, napojení na magnet, plnění členských sekcí apod.
  • Mezitím, pokud je potřeba, vám pomohu zařídit doménu a hosting.
  • Po finální kontrole migruji hotový web na váš hosting (web je hotový do 30 dnů od dodání všech potřebných podkladů).
  • Posílám vám stručný návod na drobné úpravy – textu, fotek.
  • Na závěr vám nabízím možnost dohodnout si pravidelnou údržbu a správu vašeho nového webu.

Pokud toužíte po novém webu, stačí se mi ozvat a na všem se domluvíme.

Víc o mně najdete na mých stránkách ZDE.

Můžete si stáhnout e-book zdarma „Co si nachystat před tvorbou webu“ ZDE.


4. VÍTE, CO JE TO PROGRESIVNÍ WEBOVÁ APLIKACE?

Na první pohled totiž vypadá jako mobilní aplikace, funguje však jako klasická webová stránka, která „běží“ v internetovém prohlížeči. Zjednodušeně – je to určitý kompromis mezi webem a mobilní aplikací.

A CO VÁM A VAŠIM KLIENTŮM PŘINESE?

  • Jednoduchá instalace – přestože jde o webovou aplikaci, uživatelé si je mohou přidat na domovskou obrazovku svého zařízení bez nutnosti instalace přes obchod s aplikacemi, pouhým jedním kliknutím.
  • Ikona na ploše – nemusíte vyťukávat pokaždé adresu webu. Jednou kliknete a jste v aplikaci.
  • Automatické aktualizace – tyto aplikace se automaticky aktualizují zároveň se změnami na webu, takže uživatelé vždy používají nejnovější verzi aplikace bez potřeby stahování a instalace aktualizací.
  • Offline přístup – umožňují uživatelům přístup k obsahu i pokud jsou offline nebo mají špatné připojení.
  • Rychlost a výkon – progresivní webové aplikace jsou optimalizovány pro rychlé načítání a plynulou interaktivitu.
  • SEO – progresivní webové aplikace se objevují i ve výsledcích vyhledávání na Googlu.
  • Responzivita na různá zařízení od mobilních telefonů a tabletů po desktopy.
  • Funguje na různých platformách bez ohledu na operační systém.

Máte web na WordPressu a uvažujete o aplikaci?

Spojit se se mnou můžete ZDE.


5. Máte na webu proklikové logo? V horním menu, i v patičce?

Uživatelé jsou na to zvyklí. Používají proklik přes logo pro návrat na úvodní stránku webu.

Představte si že uživatel listuje a prochází webem, přepíná v menu nebo tlačítky v obsahu stránek na různé části webu. A najednou se chce vrátit. Buď má na výběr proklikové logo v menu či dole v patičce. Nebo ne. Co se v tom případě může stát? Potenciální zákazník může z webu prostě odejít. Nebaví ho dávat zpět, zpět, zpět… Ani vyťukávat znovu URL webu. Tak prostě odejde. A to nechcete.

Zkontrolujte si na webu, jestli tam ty prokliky máte.

Chcete další tipy k webu nebo potřebujete aby se o váš web někdo staral? Napište mi, a nezávazně to probereme.

Jsem Jana, zabývám se tvorbou a správou WordPress webů.

  • Provedu vás k vašemu novému webu pohodlně a rychle, zatímco vy se věnujete svému podnikání a klientům.
  • Máte web na WordPressu, a nezbývá vám čas ho neustále aktualizovat? Potřebujete tu a tam něco upravit, přidat novou stránku nebo členskou sekci ? Nezdržujte se tím. Aktualizace, úpravy či doplnění obsahu udělám za vás.

Ing. Jana Štorková – Webdesignerka

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Takové co do vašeho webu a podnikání dobře sednou. To může pro každého znamenat něco docela jiného. Úplný základ je dodržet poměr stran. Fotku na výšku jen stěží napasujete do prostoru na šířku. Ale to jsme do tématu skočili rovnýma nohama. Pojďme se vrátit zpět a začít ještě jednou v článku.