Blaho-bytí v životě a v businessu

autor: | Terapie


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Ing. Petra Kubálková – wellbeing koučka a mentorka pro business a život doporučuje blaho-bytí v životě i v businessu. Dozvíte se, proč prosperita a technologie vedou k větší nervozitě. Nechybí tipy, co dělat, když se nedaří a věci nejdou podle plánu. Zjistěte, že i digitální pohoda je možná.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. I PRO TEBE TU JE – BLAHO-BYTÍ V ŽIVOTĚ A V BUSINESSU

NAŠE BLAHO-BYTÍ JE DŮLEŽITÉ PRO OSOBNÍ ŽIVOT, BUSINESS, PRÁCI, VZTAHY, PENÍZE, ZDRAVÍ.

Pokud nám chybí v jedné oblasti, dočasně ho můžeme zajistit v druhé. Dlouhodobě to vede k nerovnováze. A pro náš život je rovnováha velmi důležitá.

Rovnováhu si tvoříme uvnitř nás. Když jsme vnitřně v harmonii, lépe zvládáme situace běžné i náročné, do kterých ze svého středu vyjíždíme a opět se vracíme.

Co k tomu pomáhá je náš wellbeing.

CO TO JE WELLBEING?

  • pohoda;
  • pocit štěstí;
  • spokojenost.

JE TO PRO TEBE MOC OBECNÉ?

🍀 Wellbeing je integrace úrovní fyzického, psychického, emočního, mentálního a spirituálního těla. Vyjadřuje vše co si myslíme, cítíme, tvoříme a děláme. To vše následně ovlivňuje naši vnější realitu a naše BLAHO-BYTÍ.

Zkráceně tedy říkám, že wellbeing je naše BLAHO-BYTÍ. A to je tu pro všechny. Je jen na nás, jak se k tomu postavíme.

Často řeším přehlcenost a přetíženost nejen sociálními sítěmi. Vyčerpanost tím, že děláme, co nechceme dělat a nevěnujeme se tomu, co dělat chceme.

CO S TÍM MŮŽETE UDĚLAT HNED TEĎ?

  • Zajistěte si své bazální potřeby – dostatek spánku, jídla, pití (hlavně vody), odpočinku (i v průběhu dne), pohybu, meditace.
  • Zaměřte pozornost na to, co vás skutečně baví, je vaší vášní a naplňuje vás.
  • Určete si kolik času chcete sociálním sítím věnovat a rozvrhněte si denní harmonogram, kdy se tomu budete věnovat.
  • Když jste na sociálních sítích, věnujte se jen jimNepřeskakujte z jedné aktivity na druhou.
  • Sledujte skutečný čas strávený na sociálních sítích a průběžně dělejte vyhodnocení.

Zajímá vás víc toto téma? Podívejte se na můj profil ve Vyhledávači a domluvte si wellbeing rozhovor zdarma v délce 30 minut. 

Jsem wellbeing koučka a mentorka pro business a život a ukazuji odvážným ženám a mužům, jak se osvobodit ze svázanosti a pravidel a vedu je k jejich jedinečnosti a BLAHO-BYTÍ. Mé video představení shlédněte ZDE.

Těším se na vás. 💃


2. DIGITÁLNÍ POHODA – JE TO VŮBEC MOŽNÉ?

V reakci na velký výpadek FB a dalších majetkově propojených sítí, se po restartu rozeběhla debata, co jste dělali, když FB nefungoval?

A jaké byly reakce:

  • ani nevím, že nějaký výpadek byl,
  • hledala jsem jiní řešení, kde bych odvysílala živák v kurzu,
  • psala jsem rychle mail na svou databázi,
  • jo, to bylo super, měla jsem čas na sebe, odpočívala jsem od sítí a měla víc času si povídat s manželem.

Sociální síť Minds.com uvedla, že toto byl největší výpadek FB v celé jeho historii. Twitter si z toho utahoval.

Reakce byly skutečně různé.

ONLINE SNIŽUJE VZDÁLENOSTI, NABÍZÍ MNOHÉ MOŽNOSTI…

A také rozmazává hranice mezi byznys/pracovním a soukromým životem. Odborně se toto nazývá BLURRING.

Neustálá potřeba mít aplikace v mobilu, reagovat hned, být k dispozici 24/7, přispívat každý den…

Větší flexibilita vede uživatele onlinu k „TECHNOSTRESU“ – k přímé cestě přímo k syndromu vyhoření.

Vraťme se zpět k myšlence na harmonii mezi využíváním sociálních sítí a digitálním relaxem.

 JAK POZNÁTE, ŽE JSTE V TECHNOSTRESU?

  • Práce v onlinu vás chvilku baví, pak je spíš na obtíž.
  • Trávíte na sociálních sítích víc jak 4 hodiny denně a nebo pracujete, i když vám to nepřináší radost.
  • Jste unavení a nutíte se k činnostem na soc. sítích.
  • I přes to, že nechcete být na soc. sítích, zůstáváte tam z obav, že vám něco unikne, někdo s vámi přestane komunikovat apod.
  • Když dostanete málo komentářů a likes u příspěvků, máte z toho špatnou náladu a přistihujete se, že jste v oběti.

Digitální pohoda je možná a v dnešní době je nezbytné s ní vědomě pracovat na každodenní bázi.

Těším se na vás. ✨💃🌺

Petra, Energetický elixír Life & Business pro odvážné ženy


3. Čas dovolených, čas odpočinku a zhodnocení a sebereflexe

Skončilo nám období letních dovolených, prázdnin a volna.

Jak se říká zaměstnanec má 25 dnů dovolené a podnikatel 365 dnů dovolené. Každopádně v obou případech platí, že léto je pro většinu období volna, užívání si radovánek, vypnutí mysli,…

Načerpáváme novou energii, inspiraci a regenerujeme od náročného období.

Když jsem chodila do práce, dovolená pro mě byla únik od pracovního stresu, vytíženosti a přehlcení. Únik do klidu, jinakosti a aktivit, na které jsem neměla během pracovního koloritu čas.

Poslední roky beru léto, jako období bilancování a nastavování nového směru. Zkrátka kdo je připraven, není překvapen.

LÉTO JE PRÁVĚ VHODNÉ PRO REKAPITULACI SVÉHO BYZNYSU, ŽIVOTA, PRÁCE, OSOBNÍHO ROZVOJE.

A víte proč?

Já vám to prozradím. Ty nejlepší nápady a inspirace a to, co je pro nás určené, přichází ve stavu flow, v klidu a volnosti.

Když se podíváte na významné osobnosti ať už jde o Alberta Einsteina, Isaaca Newtona nebo Abraham Lincolna, inspirace přicházela na dlouhých procházkách, pobytem v přírodě a tichu.

Čím to je?

Náš mozek potřebuje pohyb, vzduch, dobré jídlo, dostatek tekutin a lelkování. Potřebuje odpočinek, ve kterém přichází nové náměty.

V TOMTO STAVU JSME SPOJENI SAMI SE SEBOU, UZEMNĚNI VE SVÉM TĚLA, V PŘÍTOMNOSTI.

To vše prospívá ke spojení s naší intuicí, hlasem naši duše a otevřenému srdci.

Jsme-li takto naladěni, lépe plánujeme vize a strategie, které jsou za hranicí naší běžné reality. A v létě je možné všechno, tak proč toho nevyužít.

Vize v létě můžete snadněji zrealizovat a spustit na podzim.

A jedna perlička z HR praxe. Víte, že září je druhý nejčastější měsíc, kdy lidé mění práci nebo přechází do podnikání?

Důvod je právě v letní pauze a sladěním se s tím, kde jsou, co v životě chtějí a co pro to udělají.

Podporou pro tuto cestu a spojení se sama se sebou a s vlastní intuicí vám ráda pomohu, stejně tak, jak si nastavit své vize a strategie pro další období.

Na cesty jsem pro vás připravila Harmonizaci MIS – Mysli, Intuice a Srdce. Jde o 3 nahrávky, které vás povedou k propojení a souladu mysli a srdce a otevřou vám prostor pro intuitivní vnímání sebe, svého života včetně oblastí práce a byznysu. Více najdete ZDE.

Ing. Petra Kubálková – wellbeing koučka a mentorka pro business a život


4. PROSPERITA A TECHNOLOGIE VEDOU K VĚTŠÍ NERVOZITĚ

Svět se změnil za posledních 20 let víc než za celých 5000 let před tím. Za změnou je růst prosperity a technologií. To tempo vidíme, jak se zrychluje.

V online obzvlášť.

  • Ranní status je v poledne zapadlý a starý.
  • Uživatel chce informace, zábavu, zážitky rychle, hned.
  • Nedostatek likes, srdíček a komentářů vyvolává stres a nervozitu.

Experti uvádí, že čas strávený před obrazovkou u dětí i dospělých je nyní víc, jak 3 hodiny.

Přičemž, 2 hodiny a více, před obrazovkou mohou vést s vážným zdravotním potížím, které vědci nazývají digitální demence. Projevy nejsou hned, jdou plíživě a s přibývajícím věkem.

Zabývám se wellbeingem a tato témata s mou oblastí úzce souvisí.

TECHNOLOGIE JSOU DOBRÝM SLUHOU A ŠPATNÝM PÁNEM.

Technologie nám zjednodušují život,

  • propojujeme se s celým světem,
  • dostáváme se snadněji k informacím,
  • učíme se novým dovednostem a dále je můžeme předávat,
  • můžeme nakupovat a prodávat téměř cokoliv.

Na druhou stranu, řada uživatelů si používáním technologií kompenzují osobní problémy. Uživatel je náchylnější a rychleji se dostane do stresu, nervozity a celkově je jak veverka v bubnu, která běhá za nedosažitelným pocitem štěstí a pohody.

JAK VĚDOMĚ PRACOVAT S DNEŠNÍMI TECHNOLOGIEMI?

🍀 Vědomý výběr aplikace

Vědomě si vybírat, které aplikace a systémy chcete používat a na co.

Průběžně vyhodnocujte, kolik času věnujete konkrétní aplikaci, a jaký má na vás a vaši práci dopad – osobně používám 3. stupně (o nich napíšu jindy).

🍀 Schůzka se sítěmi

Udělejte si malý test a podívejte se do svého mobilu na digitální pohodu, kolik času jste byli dnes na sítích.

Sledujte čas, který jste na sítích – nastavte si denní dobu a čas např. každý den v 9 hodin se budu věnovat 30 minut soc. sítím. Ne méně a ne více. Je to zpočátku náročné a drsné, ovšem pro optimalizaci času velmi účinné.

🍀 Dejte sítím jasný cíl

Když nemáte cíl, co chcete na sítích dělat, čas vám protýká mezi prsty a scrollováním obrazovky.

S jasným cílem – např. zveřejnění příspěvku, odpovídání na reakce, streamováním – můžete lépe nakládat se svým časem a energií.

🍀 Vybírejte si

Pečlivě vybírejte na jaké posty, komentáře budete reagovat. Nemusíte honit algoritmy, zmíněné likes a další. To, co patří vám, k vám stejně přijde a co není vaše, vás stejně opustí.

Váš energetický podpis je ve virtuálním světě jedinečný a věřte, lidé ho poznají.

🍀 Pravidelný úklid a detox

Stejně tak, jako děláte pravidelný úklid domácnosti, naplánujte si pravidelný úklid v digi aplikacích.

To kdy, a jak často je na vás.

Osobně jsem udělala 2x velký úklid a pak udržovačka, 1x za měsíc.

Ideální doba čištění je v létě, kdy jste naladěni na letní pohodu a vybočeni z každodenního stereotypu.

V aplikacích je pořádek, rychleji fungují a co hledám snadno najdu. Pokud vás toto téma víc zajímá, na mém blogu najdete článek ZDE.

Jak se dostat do pohody a harmonie nejen v digitálním světě s vámi ráda projdu. Na individuálních konzultacích, skupinových akcích a v harmonizacích, které najdete na mých stránkách a ve Vyhledávači Společně nahoru.


5. KDYŽ SE NEDAŘÍ A VĚCI NEJDOU PODLE PLÁNU

Známe to nejspíš všichni, čas od času je den blbec, aktivity nejdou, jak jsi přejeme, chceme udělat hodně věcí a místo, aby nám to šlo od ruky, jsme zasekaní.

Co obvykle děláme je, že:

❌ Přidáme a děláme víc aktivit, ať je rychleji máme za sebou

❌ Vykašleme se na činnosti a jdeme „relaxovat“ a projíždíme soc. sítě, koukáme na filmy a seriály, sledujeme – porovnáváme se s druhými, co a jak dělají a bereme to za inspiraci.

❌ Jíme dobroty – brambůrky, sladkosti a pijeme kafčo a soft drinky.

❌ Voláme kámošce nebo si dopisujeme o ničem.

Od našich plánů se vzdalujeme, motivace klesá, stejně jako naše energie a jsme na nejlepší cestě to vzdát.

Přitom naše tělo se v takové situaci potřebuje přeorientovat na jinou aktivitu, která podpoří. Např. pokud pracujeme duševně – zatěžujeme mysl, potřebujeme mysl uvolnit a to uděláme fyzickou aktivitou.

Čím tyto návyky nahradit:

✅ fyzickou aktivitou – procházkou, sportem, cvičením – dle možností a libosti

✅ dechovým cvičením

✅ meditační pauzou – může být podobná józe nidra

✅ harmonizací MIS – Mysli, Intuice a Srdce

Poslední uvedená aktivita se může praktikovat během dne, když potřebujte dodat energii, napojit se na svou intuici, spojit se s tím, co je skutečně vaše, s vašim záměrem a cestou.

Více informací k harmonizaci najdete v článku ZDE.

Harmonizaci objednávejte ZDE.

Potřebujete osobní podporu ve vašem wellbeingu – pohodě v životě? Jsem tu pro vás.

Ing. Petra Kubálková – wellbeing koučka a mentorka pro business a život

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie

Tipy pro lepší život

Tipy pro lepší život

Hanka Burešová se věnuje terapii a energetické harmonizaci. Pomáhá ženám vyléčit bolest minulosti a žít štěstí přítomnosti. Při terapiích se dostane do příčiny problému, tu pročistí, aby už neměla vliv na váš život.

Co je to karmalogie

Co je to karmalogie

Renata Otysová je průvodkyně vaší karmou. Zjistí příčiny mnohdy se opakujících překážek a problémů. Určí a rozklíčuje vaši karmu. Nalezne řešení pomocí karmalogického rozboru data narození.