Jak nejen na sociální sítě očima copywritera

autor: | Podnikání online


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Anna Pírová – Copywriterka a podporovatelka víry v intuici a sebe sama doporučuje, jak na sociální sítě, aby vás to bavilo. Dozvíte se, co přitáhne pozornost k vašim textům a proč se věnovat na webu stránce O mně.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. JÁ TY SOCKY NEDÁVÁM!

To jsem nedávno slyšela od jedné klientky na konzultaci. A dokážu si představit, že i pro spoustu z vás jsou „ty socky“ jen nutným zlem. Taky jsem to tak dřív měla, ale pak se do nich zamilovala.

Jenže co když do té fáze zamilování nedojdete?

Pravděpodobně víte, že:

🌀 díky sociálním sítím můžete snadněji získat nové klienty

🌀 budovat si svou komunitu a navíc s ní i v reálném čase celkem živě diskutovat

🌀 díky tomu, máte možnost rychle zjistit a reagovat na jejich potřeby

🌀 učíte se být vidět a budovat si svůj status experta

🌀 je s nimi jednodušší dostat se mezi stejně smýšlející podnikatelky a podnikatele a učit se od nich

🌀 máte možnost být členem v řadě skupin a získat tím úžasnou podporu (To ostatně můžete i mimo socky třeba v mém Mentoringovém kruhu, který se koná už toto úterý 12. 10. od 9:00.)

🌀… takhle bych mohla pokračovat ještě dlouho 😃.

Jenže co s tím, když vás ty socky fakt neba?

🌀 Máte 2 možnosti. 🌀

  1. Dokážete si sehnat své klienty i bez nich. Často je to na základě doporučení, z návštěvnosti vašeho webu, z vyhledávačů, z místních novin nebo inzerátů. Jenže, když chcete nabízet své služby celorepublikově, narážíte tu na docela nízký strop daný místem. No, ještě vám tedy zbývá placená reklama a třeba PPC reklamy. Prostě se bez těch socek úplně obejít za cenu, že svou propagaci značně omezíte.
  2. Smíříte se se svou působností na sociálních sítích, ale nastavíte ji tak, aby vám byla příjemná nebo přinejhorším pro vás byla únosná.

🌀 Tak jak to udělat a nastavit? 🌀

🔴 Neradi brouzdáte po skupinách a zviditelňujete se přínosnými komentáři nebo v rámci promo dnů zdarma?

🟢 Nedělejte to, nemusíte. Jsou i jiné způsoby, jak na sociálních sítích působit.

🔴 Neradi píšete na svou fanpage?

🟢 To se dá buď delegovat, což úplně nedoporučuji v případě, že začínáte podnikat a ještě úplně přesně nevíte co a jak chcete. Zkuste si místo toho nastavit, že budete psát jen jeden malý a krátký příspěvek týdně. Klidně je můžete naplánovat na měsíc dopředu. Udělejte si z toho hru a pište příspěvky svým nejlepším klientům. Nebo se na ni vybodněte taky a nic na ní nepište – je to risk, který musíte vyvážit jinými kroky, ale i to jde.

🔴 Skupina není pro vás?

🟢 Nejste pečující typ a tak vás skupina ubíjí? Nemusíte ji mít. I když zvažte všechny její přínosy v blízké komunikaci s fanoušky.

🌀 Co vám tedy zbývá, abyste socky alespoň úplně nezatratili a přinášeli vám nové klienty a objednávky?

🟢 Buď do nich budete investovat svůj čas nebo peníze.

A tím myslím PLACENOU REKLAMU.

Například na FB není placená reklama extra složitá, zvládnete se jí naučit, pokud si dáte práci a někoho v začátcích oslovíte o pomoc.

🟢 Když si k ní vybudujete kvalitní cestu zákazníka, může fungovat skvěle.

🟢 Pokud přes ní budete prodávat levný produkt, je dost možné, že se vám díky tomu investice do reklamy bude vracet jen díky prodeji. Přesto budete získávat nové klienty a přivádět nové kontakty do databáze.

🟢 Pak už je na vás, jak se svou databází dál naložíte.

Takže si stále myslíte, že jsou socky jen pro vztek?

Pojďme si o tom popovídat třeba na konzultaci. Objednat se můžete ZDE.


2. Víte, co přitáhne pozornost k vašim textům a zajistí, že budou čtenáři napjatě číst až do konce?

Jsou to SLOVESA a PŘÍBĚH a EMOCE.

Když se nad tím zamyslíte, je to úplně logické.

Váš příběh vás ukáže lidsky.

Součástí příběhu je vždy nějaká zápletka a její rozuzlení. Takže vaše vyprávění začne vyvolávat emoce. Čtenář se s vámi může ztotožnit, najít se v dané situaci a přemýšlet, jak by jednal on. Prostě se ponoří do vašeho příběhu a chce vědět, jak dopadne. To v něm zanechá nějaký dojem, který si spojí s vaší osobou.

Příběh bez sloves vás unudí k smrti.

Kořením příběhu nejsou dlouhé popisné věty a souvětí plná přídavných jmen a příslovcí. Ty naopak příběh a jeho děj zpomalují – rozumějte – nuda přichází velice rychle a vy u čtení začnete usínat. Naopak slovesa dodají vašemu vyprávění šmrnc, spád, adrenalin a energii. Takže nepopisujte, ale dávejte věci do souvislostí a hlavně do děje. Přímo ukazujte co se děje, ne že budete popisovat statickou situaci.

Vyvolala jsem ve vás dostatečnou zvědavost? Běžely jste se hned podívat na svůj web, jestli není vaše stránka O mně nudná?

Společně to můžeme zkontrolovat třeba na konzultaci, kde se vám budu věnovat jen mezi 4 očima.

Anna Pírová – Copywriterka a podporovatelka víry v intuici a sebe sama


3. Vždycky nemusíte být dokonalé

Každá z nás má své strachy a obavy, něco nám jde líp a něco hůř.

V online světě jde o to, být sama sebou, na nic si nehrát. Ale taky se nepodceňovat, být si vědoma svých hodnot, expertízy a zkušeností.

Jenže to si neuvědomíte, dokud nezačnete opravdu konat. Tedy provozovat svou praxi, nastavovat ceny a získávat zpětnou vazbu a reference od svých klientů.

Příklad z praxe: Mám malé děti a naplánuji si kampaň. Počítám, že budou ve školce, jenže ouha… Všichni kolem jsou nemocní a tak padla nemoc i na nás. Zabalím kampaň, protože mám děti doma a nemám jiné hlídání? NE! Vím, že vydží chvilku, kdy potřebuji vysílat, v klidu u pohádky. ALE, také situaci vysvětlím na začátku vysílání a upozorním účastníky, že nám mohou děti do vysílání přijít. Tak se i stalo, děti přišly, ale zasew odešly a nechaly mě v klidu vysílání dokončit. Tohle se stalo mě i Hanka Toulavá během workshopu zdarma – Ukaž svou sílu v textech na webu.

Taková jsem já, pracující máma, ale stále máma. Stavím své podnikání podle svých možností, ale nenechávám si své znalosti pro sebe, protože vím, že by to byla škoda. Že mohu pomáhat svým klientkám a ženám i tak.

Jak to cítíte vy, jak vnímáte své podnikání a svou expertízu vy? Jak řešíte nenadálé situace?

Napište mi a můžeme se na to společně podívat.

P.S.: Nemám ráda focení proti sluníčku, ale tahle fotka je fakt povedená. 😅

Anna Pírová – Copywriterka a podporovatelka víry v intuici a sebe sama


4. Vše se točí kolem klientů, tak proč psát stránku O mně?

V B2B branži je stránka O mně takovým pedálem v autě. Otázkou je, zda je stránka O mně na vašem webu pedálem s nápisem „plyn“ nebo „brzda“.

Stránka O mně totiž dokáže klienty úžasně nakopnout ke koupi vašeho produktu nebo služby, ale taky parádně umí klienty odehnat a zajistit, že už se nikdy nevrátí.


Chcete je unudit k smrti? 

Napište jim celý svůj příběh, včetně všech nepodstatných detailů.


Chcete je přesvědčit, že jste toho nastudovali opravdu hodně?

Napište tam všechny své diplomy, certifikáty a vysvědčení.


Chcete působit jako největší zvíře v oboru? 

Nezapomeňte psát přehnaně slušným jazykem a v každé větě dokazujte, že víte víc než klienti.

Taky se vám to nelíbí, že jo. Mě taky ne. Tak proč v tomhle stylu ty stránky O mně pořád ještě píšete?


Důvodem může být malé sebevědomí, pocit, že neumím dost, strach z toho ukázat se jako člověk, ale taky klidně neznalost potřeb ideálních klientů, nejasná marketingová strategie a cesta zákazníka a taky spousta dalších věcí.

Teď si běžte zkontrolovat své stránky O mně, jestli se na nich náhodou tyto chyby nevyskytují. A pokud máte pocit, že by tam, mohly být, napište mi a společně se na to podíváme.

Anna Pírová – Copywriterka a podporovatelka víry v intuici a sebe sama


5. PRACUJTE V BLOCÍCH i na sociálních sítích

CO TO ZNAMENÁ „PRÁCE V BLOCÍCH“?

Otevřete své diáře a rozvrhnete si následující dny nebo týdny, nebo si taky můžete naplánovat týden na jednotlivé bloky, třeba jako ve škole.

Znamená to, že se po určitý čas věnujete jen jedné činnosti. Například jste v módu „Píšu prodejní příspěvky na kampaň“. Dáte si na to třeba 2 hodiny a za tu dobu alespoň něco napíšete. A napíšete těch příspěvků klidně více. Ale věnujete se jenom tomu a ničemu jinému. (Samozřejmě si dáte zdravotní přestávku, pokud ji potřebujete.)

Práce v blocích obecně:

  • vám šetří čas, protože se věnujete jen jedné činnosti.
  • váš mozek je zaměřen na jedno téma, a tak může rozvíjet dané myšlenky.
  • netříštíte pozornost na milion věcí najednou.
  • přináší méně prokrastinace.
  • budete mít hotovou práci na několik dní nebo týdnů dopředu a díky tomu odpadne hromada stresu.
  • umožní vám více plánovat a pracovat více efektivněji a strategicky.

Když to vztáhnete k sociálním sítím a psaní příspěvků, tak samozřejmě platí všechno nahoře uvedené.

PRAKTICKY:

Například si můžete dát jeden den v týdnu, kdy naplánujete příspěvky do své skupiny a rovnou je nachystáte na zveřejnění. Pak už se zbytek týdne jen věnujete interakci ve skupině. Bez stresu typu: Co mám zase do té skupiny dát?

Když se chystáte prodávat nějaký produkt nebo službu, sedněte nad texty a napište několik prodejních příspěvků s různými prodejními argumenty. A taky naplánujte v jakém pořadí a kdy a kde je zveřejníte. Až přijde kampaň, bude se hodit každá volná minutka.

Potřebujete se představit potenciálním fanouškům a taky klientům, tak proč nenaplánovat několik příspěvků, kdy postupně uvedete samy sebe a ukážete, že opravdu rozumíte tomu, co děláte.

Chcete, aby lidé více chodili na váš web nebo četli váš blog? Prezentujte je alespoň po dobu 7 – 14 dní na dané sociální síti různými typy příspěvků. A kdy je vytvoříte? Přeci v jednom bloku.


TAK CO MYSLÍTE? ZVLÁDNETE TAKHLE SE SÍTĚMI PRACOVAT?

Kdyby ne, jsem tu pro vás a společně najdeme řešení vám na míru. Stačí se objednat ZDE.

Anna Pírová – Copywriterka a podporovatelka víry v intuici a sebe sama

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie