Jak využít Facebook a mailing na maximum

autor: | Podnikání online

Představuji vám první článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

PharmDr. Lucie Dědková – Podnikatelská mentorka doporučuje, jak na komentáře, poptávky a pozvánky do skupin nebo stránek na Facebooku. Dozvíte se také, jak algoritmus vnímá stejné komentáře a jak zvýšit otevíratelnost svých e-mailů.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.

1. Jak reagujete na poptávky?

Představte si, že hledáte kouče.

Zeptáte se v nějaké skupině a 100 koučů se ozve ve stylu: “Můžeme se na to spolu podívat.”, “Tohle přesně dělám.”, “Ráda to s vámi vyřeším.”.

Koho si vyberete?

Usnadnili vám rozhodnutí?

Lidé jsou líní a vyberou si to nejjednodušší řešení. Takže buďte těmi, kdo jim takové řešení naservíruje.

REAGUJTE JINAK!

  1. projevte zájem – zeptejte se na doplňující otázku (tím si i posilujete pozici experta, začínáte si budovat vztah)
  2. nastiňte řešení, ukažte první krok – co a jak byste s klientem dělali, jak to bude probíhat
  3. proč zrovna vy pomůžete – ale z pohledu klienta, on chce řešit sebe, ne vás
  4. umožněte ochutnávku – dejte odkaz na magnet, na vaši poznávací 15 minutovku

Psaní komentáře

2. Jak napsat komentář?

  • Napište stručně a konkrétně přínos spolupráce.
  • Co můžete udělat, jaký je výsledek, v čem daného člověka posunete.
  • Jak mu můžete pomoci se přesunout z bodu A do bodu B.
  • Odkaz na web klidně přidejte, ale klienta si získejte už v komentáři.
  • (Plusové body získáte za stručnost, konkrétnost, energii, sympatie)

Pokud se ptá přímo potenciální klient, tak je fajn přidat doplňující otázku, projevit zájem, ukázat se jako expert.

Můj příklad:

Rozjezd podnikání je celkem komplexní téma. V prvním kroku by bylo nejlepší vyjasnit strategii – čemu se věnovat, kde je potenciál k vydělávání peněz, jak to dělat efektivně, jak prodávat.

Společně se na to podíváme, ať máte jasno v dalších krocích a neplýtváte časem ani penězi. Po konzultaci budete vědět, kterým směrem jít, budete povzbuzená k akci a budete přesně vědět, jak udělat první kroky ke svým snům.


3. Stejné komentáře a algoritmus

Algoritmus totiž neošálíte. Preferuje to, co se líbí lidem.

A jasně, říkám, že čím více komentářů, tím vyšší dosah. Ano, ale. Komentáře ukazují, že lidi příspěvek zajímá. Algoritmus ho pak ukáže více lidem.

🟡 Ale zamyslete se – začtete se do komentářů, když je ve všech CHCI (nebo jiné stejné slovo) nebo A (případně B, C, D) nebo jeden smajlík?

NEZAČTETE, JEN TO OČIMA PŘEJEDETE.

A algoritmus ví, na co se lidé koukají, kde rozkliknou více komentářů, kde je to prostě zajímá.

Záměr algoritmu je ukazovat lidem takový obsah, který je na dané síti udrží co nejdéle.

Proto preferuje delší komentáře, různorodé, prostě diskuzi, která lidi zajímá, kterou si čtou.

Takže když budete dávat nějakou nabídku, nechte lidi napsat do komentáře víc, než jen chci.


4. Posíláte pozvánky do svých skupin a stránek?

NEDĚLEJTE TO.

Nebo takhle, můžete, ale bude to mít minimální efekt a budete tím otravovat lidi.

Každému z nás chodí stovky žádostí. Koukněte na obrázek, zrovna jich mám 1046 nevyřízených.

Zrovna nedávno se mi stalo, že jsem dostala žádost, která mě zaujala. Tak na ni kliknu a dostala jsem se do tohoto dlouhého seznamu a nikde jsem ji neviděla. Dala jsem tomu 3 vteřiny a šla pryč.

Takže jak na to jinak?

K pozvánkám přistupujte jako k prodeji.

  • Promyslete, pro koho je vaše skupina/stránka relevantní.
  • Zjistěte, kde ti lidé jsou.
  • Připravte jim příspěvek, story, mail, video, kde je pozvete.
  • Dejte jim relevantní nabídku, argumenty, vše jim naservírujte.

Tím získáte fanoušky, které zajímá vaše téma a nejsou tam jen do počtu.

5. Máte data?

Víte, jaká je otevíratelnost vašich mailů a vašeho magnetu?

Občas se na konzultaci setkám s někým, pro koho jsou jakékoliv analytiky sprostým slovem. Že nemá a nechce mít na webu Google Analytics a že do mailových analytik se ještě nikdy nepodíval(a).

MÁTE TO TAKY TAK?

Intuice je v podnikání skvělá věc. Taky na ni hodně dám. Ale, kráčet světem podnikání bez jakýchkoliv dat je jako kráčet světem bez jedné nohy.

Jde to, ale budete pomalejší a méně stabilní, než kdybyste měli obě.

Koukněte se, jakou máte otevíratelnost magnetu a běžných mailů. (V EcoMailu to najdete v automatizacích.)

Nedávno jsem se vás ptala, jakou myslíte, že má otevíratelnost můj dlouho očekávaný mail s odhalením tipovací strategie. Tipovali jste kolem 90%. To by bylo fakt megahodně. Ale bylo by to super 😉. Bylo to 57,49% u těch, kteří se přihlásili dopředu a na mail čekali. (Před zveřejněním včerejšího příspěvku to bylo 54%). A 72,2% je otevření u těch, co se zapsali až později a dostali mail ihned po zapsání mailu.

Moje běžné mail všem mají otevíratelnost kolem 25%. Segmentované maily pro relevantní část databáze kolem 45%.

Mailchimp uvádí otevíratelnost 19,4%. Ale je to průměr všech mailů, které se přes něj odešlou.

Mé tipy, jak si zvýšit otevíratelnost:

  • Otevíratelnost je vždy o trochu vyšší, než ukazují statistiky. Je to tím, že řada lidí otevírá maily jen v textovém zobrazení a pak se to do statistik nepropíše.
  • Sbírejte jen relevantní kontakty – množství nezaručuje úspěch.
  • Pravidelně čistěte databázi – kdo více než půl roku neotevřel žádný mail – reaktivační kampaň (Může se stát, že otevírají v textovém zobrazení. Reaktivační kampaní jim dáte šanci “kliknout” a tím zůstat v databázi a nebo se odhlásit.)
  • Odhlášení je v pohodě – je jasné, že chcete, aby databáze rostla a odhlášení působí psychologicky špatně. Ale kontakty, které vaše práce už nezajímá by stejně vaše maily neotvíraly a vy byste jen platili za prostor mailingovým systémům.
  • Testujte – využívejte A/B testování a zkoušejte různé předměty, čas rozesílky atd. Nebo si dělejte sami průzkum a porovnávejte, jestli máte větší otevíratelnost ráno – večer, v týdnu – o víkendu, s číslem v předmětu – bez čísla atd..

Pojďme společně růst a inspirovat se!

PharmDr. Lucie Dědková – Podnikatelská mentorka

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu) příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Takové co do vašeho webu a podnikání dobře sednou. To může pro každého znamenat něco docela jiného. Úplný základ je dodržet poměr stran. Fotku na výšku jen stěží napasujete do prostoru na šířku. Ale to jsme do tématu skočili rovnýma nohama. Pojďme se vrátit zpět a začít ještě jednou v článku.