Od nejistoty k autenticitě: co všechno (ne)čekáte od brandového focení

autor: | Podnikání online


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Dana Ostrovská – Brand foto doporučuje cílit brandové focení na svého ideálního klienta. Dozvíte se, jak souvisí sebeláska s focením a jak je to s výběrem lokace nebo nejasnou podnikatelskou cestou.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. Brandového focení nemíří na fotky, co se budou líbit, ale na takové co osloví vaše klienty

„Moji klienti jsou lidi, co mají svoji práci a psaní je pro ně relax a zábava večer. Jeto něco na co se těší. Pohodlně se usadí, možná si uvaří čaj a ponoří se do svého příběhu. A začnou psát pokračování.“

A jak se pojí tahle informace s fotkami?
Dá vizi.

„Měl být večerní čas, to by mohla navodit rozsvícená lampa. A nechat zbytek místnosti propadnout do šera a tmy. Už ta fotka v nich vyvolá pocit těšení na svou chvilku klidu po celém dni.“

Na fotky tak budou reagovat právě ti, kterým se vize zamlouvá.
Prostě celý koncept brandového focení nemíří na fotky, co se budou líbit, ale na takové co osloví vaše klienty.

V podnikání nepotřebujete, aby se vaše fotky líbily všem. Každý z nás má jiný vkus. To co potřebujete je, oslovit své klienty.

Že vlastně netušíte, co by na těch vašich mělo být?
Pojďme se o tom pobavit.

Nabízím zdarma 30 minutové konzultace, kde probereme potřeby vaše podnikání.

Na fotce: Katka Kalivodová, která vás otevře dveře do světa tvůrčího psaní.


2. Bojujete před focením sami se sebou?

Čím dál častěji slýchám, že před focením bojujete sami se sebou.

  • Pro někoho je těžké se na sebe na fotkách dívat.
  • Pro jiného sebrat odvahu a před objektiv se postavit.
  • Pro dalšího za otevřít dveře svým představám a pustit je do světa.

Obvykle je za tím nějaký hlubší důvod. Vaše proč.

  • Některé stačí, když sama sebe začne víc vnímat v odrazech, co kolem vidí a zjistí, co se jí na ní samotné líbí.
  • Další pomůže, když na výběr fotek není sama a slyší i jiný názor.
  • Třetí využije možnosti, které nabízí retuš, aby se cítila dobře.
  • Některé musí změnit svoji hlavu, dát si hodnotu a začít mít rády samy sebe.

Prostě každé proč má své řešení, každá z nás je jiná a má své obavy. To je důvod proč nabízím setkání před focením.

Zjistíme jestli si sedneme na osobní úrovní, a zároveň, můžeme najít řešení k tomu, co Vám dělá těžkou hlavu.
Vy už pak na focení přijdete s důvěrou a i tahle drobnost je z fotek poznat.
Setkat se můžeme osobně v okolí Slavkova u Brna, nebo on-line.
Stačí se ozvat a domluvit se na termínu. Kontakt najdete zde.


3. Jak souvisí sebeláska s focením?

Já vás jdu dnes pozvat. Kam? K přečtení článku.

V minulosti jsem tu v know-how psala jak se popasovat s faktem, kdy se sami sobě na fotkách nelíbíte. Vzala jsem to tehdy letem světem a do hloubky se nenořila.

Ale ve chvíli kdy se tématem člověk začne zabývat, jako by na něj vykukovalo všude.
A tak mi do cesty vstoupila i Kateřina Žáková – autorka cvičebnice Sebelásky, která právě naopak šla do hloubky v jednom zmiňovaném bodě: Mít sebe sama ráda. Přijmout se taková jaká jsem.

Článek, který vznikl se sice focení dotýká, ale výsledek, pokud se do toho pustíte, pocítíte v mnohem víc místech než jen při koukání na své fotky.

Prostě když máte rády sami sebe, je to snadnější cesta životem.

P.S. A kdybyste o focení přemýšlely, dejte vědět. Základnu mám blízko Brna.

Foto z archivu Kateřiny Žákové


4. Nejasná podnikatelská cesta a focení

Vnímáte, že už by to fotky (aby vás bylo vidět) chtělo, ale ještě nemáte tak úplně jasno o cestě, kterou plánujete v podnikání kráčet? Co bych vám v tu chvíli doporučila?

Držet se minimalizmu.

1,2 nebo 3 fotky, z kterých si pomocí výřezů vytvoříte potřebný formát právě pro vaše účely. A na kterých ukážete, jak svoji osobnost, tak svoji práci nebo benefit který klienti získají.

  • Za prvé si tak podpoříte zapamatovatelnost. A to se v dnešní době hodí.
  • Za druhé napříč všemi platformami vás rychle poznají. Nebudou přemýšlet, jestli se dostali na to správné místo nebo ne.
  • Za třetí získáte odraznou plochu, kterou můžete později rozšiřovat směrem, který vyhodnotíte jako nejlepší.
  • V neposlední řadě vás tolik nebude omezovat ani v rozletu ani po finanční stránce, a až se služba i klienti, kteří vám sedí, víc vyjasní, pokračovala bych s větším focením.

Za jak dlouho po začátku podnikání jste si nechali udělat fotky co vás prezentovaly. Jak dlouho vám sloužily, než jste je vyměnily?

Na fotce: Jitka Štipčáková

Přemýšlíte o focení pro svůj web nebo sítě? Možná se vám podobné rady budou hodit. Přečíst si je můžete na mém blogu nebo mě rovnou oslovte.

P.S. Základnu mám blízko Brna


5. Výběr lokace focení

„Dělá mi starosti, že fakt netuším, kde by focení mohlo probíhat, to je taky hlavní důvod, proč jsem se neozvala dřív.“

Většinou se lokace vyřeší v diskuzi během přípravy.
Odpověď vyjde z toho, jak chcete působit, co chcete ukázat a jaká je realita.

Ale ať vám to přiblížím, ptám se postupně:

  • Jak vaše práce probíhá? Scházíte se s klienty on-line, off-line, nebo komunikujete jen po telefonu? Co vám nejvíc vyhovuje?
  • Kde obvykle jste – doma, kancelář, kavárna, pronajatý coworking, dvůr, zahrada, les, …
  • V jakém prostředí byste představovali svoje ideálně rozjeté podnikání?
  • Chcete vytvořit dojem, že už tam jste?

Jasně otázky se trochu mění v závislosti na osobě, profesi atd., ale představu na co se sami sebe ptát, a kde odpovědi hledat jste snad získali.

Přemýšlíte o focení pro svůj web nebo sítě? Máte pocit, že je toho moc? Objednejte se na konzultaci. Ráda s vámi strávím nezávazně zdarma půl hodiny.

Dana Ostrovská – Brand foto

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie

Tipy pro váš vytuněný Facebook

Tipy pro váš vytuněný Facebook

Uvidím v Tvém podnikání cesty, které Ty sama nevidíš. Cesty, které vedou k větší svobodě a více penězům. Najdeme způsoby, jak mít objednávky denně. Automatizace, efektivita a výsledky je mé druhé jméno. Jsem zkratka k Tvému úspěchu.