Tipy pro živý a automatizovaný web

autor: | Podnikání online


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Mgr. Zuzana Endrychová – webdesign, automatizace prodejů doporučuje 3 tipy, co by měl obsahovat jednostránkový web a jak s ním pracovat dál. Dozvíte se, jak automatizovat své podnikání. Nechybí ani sdílení, jak využívat IG naplno a proč mít živý web.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. Automatizace vašeho podnikání

Mám pro vás malou ochutnávku, někdy možná i netušených možností, co lze automatizovat a propojit ve vašem online podnikání tak, aby vám to ušetřilo čas (a často i nervy).

Nenechte se ukázkami zahltit, není to vše vhodné pro všechny, někdy je to naopak kontraproduktivní, ale víc info na konci postu, teď už se pojďte načuchat toho, co vám automatizace prodeje může přinést:

  • Ukázka 1

Máte dotazník v Google Forms a chcete kontakty z něj naplno využít dále? Propojte ho s MailerLite tak, aby se vám automaticky rovnou ukládaly do vámi zvoleného seznamu kontaktů v ML. Už žádné ruční kopírování kontaktů! Pro fajnšmekry si lze i pohrát se segmentací podle získaných odpovědí.

  • Ukázka 2

Děláte konzultace a pořád řešíte platby a termíny?
Pořiďte si Calendly, spárujte se ZOOMem (automaticky vygenerujte novou schůzku a údaje zašle vám i klientovi), dále spárujte s vaším Google kalendářem (automaticky se vám tak nová konzultace uloží do vašeho kalendáře a to vždy JEN na volný termín! Takže jestli vám tam vleze besídka dětí, stačí to mít ve svém kalendáři, Calendly to odhalí a klienty do toho času nepustí.

No a co ty platby?
Spárujte si se Stripe a vybírejte peníze rovnou před možností objednání. Případně lze snadno napojit také na WooCommerce a až po zaplacení posílat odkaz na možnosti rezervace. Zní to složitě? Možná na přečtení, ale na vytvoření je to celkem hračka a hlavně – tolik ušetřeného času!

  • Ukázka 3

Na webu máte kontaktní formulář, ideálně máte jeden, který se propisuje na všechny potřebná místa, ale jak zjistit, ze které stránky vám daný člověk napsal? Nechte si formulářem odesílat také URL nebo Název stránky. Můžete také návštěvníkům pomoci s tím, že jim ve formuláři uděláte rolovací nabídku, ve které si vyberou např. službu, na kterou se chtějí více poptat.

  • Ukázka 4

Frčí vám eshop na WooCommerce, ale kdo má pořád hlídat ty objednávky a platby?! Propojte si Woo a Fakturoid (nebo iDoklad) a už vám pofrčí samo jak vystavování faktur, přes hlídání souvislé číselné řady, po párování plateb s bankou. Tohle osobně já miluju!

  • Ukázka 5

Máte už eshop na pluginu WooCommerce? A víte o všech zákaznících, CO, KDY a za KOLIK si koupili?
Při napojení na MailerLite máte tyto informace po ruce a už si můžete pohrát s tím, že kdo si koupil konzultaci, tomu může za pár dní automaticky přijít e-mail s nabídkou navazujícího produktu. Nebo kdo u vás nakoupil za víc jak XxX Kč, tak mu pošlete poděkování a nějaký zajímavý bonus.

 JAKÉ AUTOMATIZACE NEBO PROPOJENÍ VYUŽÍVÁTE VY?? NAPIŠTE MI! JSEM ZVĚDAVÁ! 

!!! Důležité: ne všechny automatizace jsou vhodné pro všechny. Je potřeba vždy koukat na to, jestli a nakolik mi to čas opravdu ušetří anebo jestli to bude teď zbytečná investice.

Například pokud máte konzultace jen nárazově a raději se domlouváte individuálně v závislosti na aktuální situaci doma s malými dětmi, tak je lepší to domluvit osobně (ale fakturu už třeba můžete mít raz dva díky předchystanému ceníku ve Fakturoidu).

Nebo pokud s podnikáním nebo webem začínáte, tak asi chvíli počká nasazení WooCommerce pluginu. Začít můžete rychleji a jednodušeji například se SimpleShop nebo FAPI. Otestujete si trh a vaše služby a až vyděláte peníze a ujistíte se, že toto je vaše cesta, tak můžete přejít na robustnější variantu.

Zároveň je dobré dívat se také na vaše plány v blízké budoucnosti, alespoň 6-12 měsíců, co budete výhledově potřebovat? Protože některé kroky je možné v minimální verzi udělat rovnou a ušetřit tak teď i v budoucnu nemálo peněz. (Aneb o slepých uličkách někdy příště). Toto je nejlepší řešit individuálně na konzultacích.

Jsem webařka, co miluje automatizace a efektivní propojování. Hledám a ukazuji mnohdy netušené možnosti vašeho webu a tím vám pomůžu získat více času na život nebo gró vaší práce.

Více o mně najdete zde.


2. Jednostránkový web – 3 tipy, co by měl obsahovat a jak s ním pracovat dál?

Jednostránkový web je skvělý začátek, pokud už vaše podnikání svůj web potřebuje, ale zároveň chcete začít nějakou minimální variantou, ke které budete postupně přidávat další obsah. Rozložíte tak časovou i finanční náročnost do delšího období a po menších krůčcích se snadněji dostanete k cíli. I když web nikdy není v cíli.

OPRAVDU MINIMÁLNÍ VERZE ÚVODNÍ/HLAVNÍ STRÁNKY POTŘEBUJE ZODPOVĚDĚT TYTO OTÁZKY:

  • Kdo jsem?
  • Co dělám?
  • Co je tu pro vás?

Příspěvek nemá za cíl obsáhnout všechno, co by bylo možné uvést na úvodní stránce webu, ale záměrem je dát vám podnět se na svou úvodní stránku podívat a zhodnotit, jestli by nepotřebovala zase nějaký posun. Případně si vzít papír a udělat první náčrt vašeho nového webu, pokud ještě nemáte.

Tip 1 – Na zaujmutí návštěvníka máte jen několik vteřin

Proto maximální péči věnujte právě úvodní sekci. Zde potřebujete zaujmout natolik, aby návštěvník webu měl chuť pokračovat dál. Takže žádné schovávání, toto musíte vyšperkovat! Doporučuji spolupracovat s copywriterkou anebo se poptat na zpětnou zde ve skupině nebo v nějaké copy skupině.

Fotka nebo obrázek by měla vystihovat esenci vašeho podnikání a ideálně ať na fotce jste vy. Aktuálně se často dělá širokoúhlá fotka přes celou sekci a výstižný text a jméno přes to. Při focení je potřeba na to myslet a nechat na fotce dostatek neutrálního prostoru. S tím vám ale zase poradí každá šikovná brand fotografka. Nicméně v začátku si vystačíte i s dobře osvětlenou fotkou z mobilu, která nebude přes celou sekci, ale jen přes část (viz můj web, kovářova kobyla 😆🙈).

Tip 2 – Mějte svou vlastní doménu

Protože už tímto začínáte pracovat na svém SEO a dohledatelnosti. A to chcete!

Ale není to jen o doméně, je potřeba přidávat také obsah a budovat linkbuilding – tedy že jiné důvěryhodné weby na ten váš odkazují. Napsali jste někomu referenci a má ji uvedenou na svém webu? Nechte si ke svému jménu uvést také odkaz na vaši stránku a zlepšíte tak své skóre na Googlu.

Tip 3 – Jak s ním pracovat dál?

Takto je ta stránka celkem minimální a skvělý odrazový můstek, pak nastane prostor to postupně rozšiřovat. Jak?

Například napíšete celou stránku o sobě, publikujete ji na webu a na úvodní stránce do sekce O mně přidáte tlačítko, které bude odkazovat na tuto novou stránku o vás.

Další měsíc se můžete zaměřit na reference. Ty nejlepší si můžete dát do samostatné sekce na úvodní stránce, nebo vytvořit stránku, kam budete dávat postupně všechny reference a z hlavní stránky na ni budete odkazovat.

Podobně s články na blogu. Magnety. Rozhovory s vámi a zmínky v médiích.

Jednou za čas (cca 2-3 roky) je dobré se svému webu pověnovat a udělat revizi, protože neustálým nabalováním obsahu může vzniknout velký kolos a někdy chaos.

Není potřeba mít vše hned, důležité je začít!

Web je vaším parťákem v podnikání. Jeho úkolem je vás podporovat, dělat vám hezkou vizitku, přivádět nové zákazníky, pomůže vám vydělávat peníze.

Jak je na tom váš web aktuálně? Otázky k zamyšlení:

  • Máte teď nějakou novou inspiraci, co si přidat na úvodní stránku?
  • Přinesl vám můj příspěvek motivaci si svůj minimální web zřídit?
  • Je nějaká část, kterou byste chtěli uchopit podrobněji?


3. Je váš web živý?

Chci s vámi sdílet zamyšlení, jak svůj web využívat více dynamicky a jakou malou změnou z něj uděláte stále aktuální záležitost.

Úvodní stránka by měla být živoucí a pravidelně se měnit v souvislosti s vašimi aktuálními tématy.

Pro lepší uchopení k tomu využívám tzv. HOT sekci – jedna sekce nejčastěji hned pod úvodem (ale klidně i namísto úvodu, případně jako slider).

Na co tuto HOT sekci využít? Např.:

  • pozvánka na nejbližší webinář
  • info o dalším běhu mastermindu nebo kurzu
  • ukázka zmínky o vás v médiích
  • promo na váš magnet

Pokud zrovna takovou akci nemáte, nastavte si tuto sekci jako neviditelnou = tedy uživatelům se nebude zobrazovat, ale vám zůstane nachystaná pro další použití.

Z praktického hlediska mám třeba sekci na magnet stále na webu, buď ji různě přesunu v rámci stránky nahoru a dolů, nebo ji nastavím jako neviditelnou a zviditelním ji až tehdy, kdy je potřeba. Recyklujte, nemusíte vše tvořit znovu .

Využít můžete i toto místo, které na webu zatím nevidíte.

Lze také využít lišty s jedním řádkem textu ještě úplně nahoře nad lištou s menu, Výrazná barva, úderný text a odkaz nebo tlačítko. To lidé opravdu nepřehlédnou .

  • Máte svůj web statický a neměnný?
  • Nebo s ním pracujete dle aktuálních témat ve vašem byznysu?

Pokud byste chtěli probrat, jak svůj web více využít pro váš prospěch, jsem tu pro vás.


4. Využíváte Instagram naplno?

Máte ho plně zapojený ve vašem ekosystému web – soc.sítě – aplikace?

Proč mít vaše platformy vzájemně propojené oběma směry?

Dnes se zaměřím na Instagram feed přímo na vašem webu.

Co to znamená? Že se přímo na vašem webu automaticky zobrazují nejnovější příspěvky z vašeho Insta. Pokud jste na IG aktivní, a vnímám, že se tam dost z nás přesunuje, tak věřím, že už máte IG propojený s vaší FB stránkou (pokud máte firemní účet) anebo s vaším osobním profilem (pokud máte osobní účet nebo účet tvůrce).

Další krok je to propojit naopak a na vašem webu ukazovat, jak zajímavě se staráte o své fanoušky na IG. K tomu slouží Instagram feed na webu.

Co vám to přinese?

  • Váš IG objeví více lidí, je tak přístupný i lidem, kteří na IG nejsou anebo o vás ještě vůbec nevědí
  • Ohezčí vám to web, obzvlášť pokud využíváte Canvu a máte vizuálně sjednocené příspěvky. Ale i jen fotky vypadají dobře.
  • Váš web je živoucí (více mé předchozí #mojeknowhow zde https://www.facebook.com/…/permalink/1367533107039686)
  • Používáte-li puzzle feed, tak tu krásu využijete právě i na webu
  • Když kliknete na fotku, otevře se v novém okně celý příspěvek – fotka i text. Lidé vás rovnou mohou začít sledovat.
  • Častěji kliknou na Sledovat, když vidí ukázku vaší práce, než jen když máte na webu ikonku IG.
  • Můžete filtrovat skrz hashtag, které fotky se vám na které stránce zobrazí (např. když přidáte #portfolio a pak si na stránce s vaším portfoliem necháte zobrazit jen takto označené fotky)
  • IG feed na webu zaujme, návštěvníci zůstanou prohlížením o něco déle, což zvedá čas strávený na stránce a jste větší kámoš pro Google
  • Další „social proof“, který vám pomůže zvýšit prodeje

Ukázka: Můžete mrknout na mém webu https://www.zuzi-endrych.cz/#igfeed

  • MÁTE INSTAGRAM? POUŽÍVÁTE HO PRO SVÉ PODNIKÁNÍ?
  • A VIDÍ NÁVŠTĚVNÍCI VAŠEHO WEBU, JAK HEZKÝ IG MÁTE?
  • Nebo se na vás dostanou jen skrz klasickou ikonu?

Chcete probrat osobně, jak strategicky postavit celý ekosystém? Najdete mě ZDE.

Mgr. Zuzana Endrychová – webdesign, automatizace prodejů


5. SITE CREDIT – O WEBU – NA WEBU SPOLUPRACOVALI

Máte takovou stránku na svém webu?

Často se setkáváme s tím, že je v patičce webu uvedeno, kdo web tvořil a odkaz na web webaře.

Ale web není jen o webaři. Je to často spolupráce mnohem více lidí a zastávám názor, že by měli být uvedeni všichni důležití tvůrci, kteří se na webu podíleli:

  • Copywriter/ka
  • Fotograf/ka
  • Webař/ka
  • Grafik/čka
  • možná i VA, která web plní obsahem a propojuje e-mailing?

Proč mít na webu stránku O webu?

  • Podpoříte tak ty, kteří pro vás web tvořili.
  • Podpoříte svůj web v „očích“ Googlu, když naopak i vy napíšete referenci na spolupráci, která bude umístěna na webech tvůrců a vzájemně tak své stránky propojíte.
  • Budujete zpětné odkazy a to má Google rád .

Mělo by to být na každém webu?

Nemusí. Osobně jsem už z některých webů svůj odkaz stáhla.

Proč? Majitelky si web spravují samy a udělaly si to dost svou cestou, což je v pořádku, ale já už s tak rozsáhlou změnou nechci být spojována.

  • Jak to máte vy?
  • Máte stránku „Na webu spolupracovali“ na svém webu?

Pokud ano, napište mi.

Mgr. Zuzana Endrychová – webdesign, automatizace prodejů

Cítíte v pohodě ji tam mít? Proč ano a proč ne?

Napište mi, jsem zvědavá! 

Jsem Zuzi Endrych, webařka a konzultantka, která dostane váš projekt do virtuální reality

Mgr. Zuzana Endrychová – webdesign, automatizace prodejů

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Takové co do vašeho webu a podnikání dobře sednou. To může pro každého znamenat něco docela jiného. Úplný základ je dodržet poměr stran. Fotku na výšku jen stěží napasujete do prostoru na šířku. Ale to jsme do tématu skočili rovnýma nohama. Pojďme se vrátit zpět a začít ještě jednou v článku.