Brandové focení a tipy z praxe

autor: | Brand


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Dana Ostrovská – Brand foto doporučuje co s fotkami, než je vložíte na web. Dozvíte se, proč a jak vám dobrá fotka pomůže prohloubit vztah s lidmi. Nechybí ani sdílení střípků přímo z praxe a tipy, jak pracovat s emocemi.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. Jak se během focení cítíte?

Možná by bylo lepší ptát se: Jak se cítíte s člověkem, který vás fotí? Dovedete si představit, že byste s ní/m strávili večer zábavou? Nemáte to v úmyslu? To je v pořádku.

Že focení trvá omezenou dobu a na tom jak se během něj budete cítit zas tak moc nezáleží?

Jenže cílem podnikatelských fotek je obvykle navázat vztah s klienty.

Pokud vaše řeč těla mluví o nervozitě, nepohodlí, nepříjemné situaci,… tak jim tuto informaci mimoslovně sdělujete na fotkách.

Po staletí jsme byly zvyklí důvěřovat své intuici/instinktům a číst řeč těla svého protějšku. Tohle umění si sebou neseme stále a naše hlava ho používá nezávisle na logice.

Vaši sledující si z fotek podvědomě přečtou jak se s nimi cítíte. To že nejste v pohodě je na fotkách vidět.

Promluví za vás:

  • váš výraz,
  • vaše postavení těla,
  • to všechno co z vás vyzařuje.

Co s tím?

Já doporučuju předem se s fotografem/kou setkat, ať zjistíte, jak si lidsky sednete.

Kde se můžete setkat se mnou?

Můžeme se dohodnout na soukromém termínu on-line i offline. Stačí mi napsat.


2. Co s fotkami, než je vložíte na web?

Pojmenujte je:

  • Využijte svoje klíčová slova a pokud je to možné přidejte je do názvu fotky. Ať ji podle jména rozpoznáte a zároveň ať na stánkách podpoří vaše SEO.
  • Jméno pište bez mezer, k oddělení slov využijte pomlčky.

Zkontrolujte jejich velikost, ať vám zbytečně nezpomalí načítání webu.

Jde o dvě proměnné – rozlišení a kvalitu.

A to i když jste fotili jen mobilem, dnešní mobily dokáží fotit ve velkém rozlišení, takže si fotku můžete klidně vytisknout. Pokud přesně tu stejnou fotku dáte na web, bude se díky její velikosti web déle načítat. Přitom výdrž lidí je pár vteřin a pak většina odchází.

  • Pokud víte, jak velkou fotku potřebujete, upravte si její rozměry na přesnou míru.
  • Když nevíte, pak jděte na jistotu a dejte 1000 px (pixelů – tj. bodů/teček) na šířku.
  • Osobně, když fotky předávám a netuším, kde budou použity, dávám pro potřeby online využití velikost delší strany 2048px. Tahle velikost skýtá prostor pro případný ořez a FB (nejčastější platforma) v tomto rozlišení zanechává fotky ostré.

Tolik k rozlišení – teď ještě tu kvalitu.

Laicky vzato jde o „ořezání“ informací ohledně barev, místo aby v těch jedničkách a nulách (co tvoří digi soubory) byla u každého pixelu (tečky) zapsána informace o její barvě. Zapíše se to trochu na přeskáčku podle toho, jak moc kvalitu snížíte.

Samozřejmě to má vliv na zobrazení, když kvalitu hodně snížíte (zkomprimujete ji) pak vám fotka ve větším náhledu může přijít neostrá.

Pokud s fotkami pracujete z mobilu, kromě výchozí varianty, kterou váš systém nabízí, můžete vyzkoušet aplikace:

  • Snapseed – v nastavení se dá vybrat kvalita a přednastavený formát rozlišení.
  • Photo Resizer – při ořezu je možné zadat přesné rozměry, dokáže fotografii zmenšit, ale není možné vybrat kvalitu pro uložení (kvalita ovlivňuje velikost/množství dat a tím pádem rychlost načítání na webové stránce).

Já osobně je kombinuju. Ve Snapseedu ořezu nahrubo a zmenším kvalitu. V Photo Resizer pak ořezávám na přesné rozměry (pokud je to třeba).

A jestli vás focení zdržuje a nejraději byste měli vlastní foto knihovnu plnou obrázků rovnou k použití, dejte mi vědět, třeba přes můj kontakt na webu.


3. Proč se při pohledu na svou fotku sami sobě nelíbíme, i přesto že před zrcadlem žádnou vadu nevnímáme?

„Tahle je blbá, tu rovnou smaž.“ „Jo, dobře. A co je na ní špatně?“ „Nelíbí se mi …“

Před zrcadlo se stavíme s určitým záměrem. Třeba rozčesat vlasy a těm věnujeme pozornost. Stavíme se před ně s očekáváním, že svůj vzhled vylepšíme. Neposuzujeme, co se nám líbí, a co ne.

U fotky, především takové, kterou chceme zveřejnit, nastupují jiné emoce:

  • Díváme se na sebe z úhlů, na které nejsme ze zrcadla zvyklí.
  • Pohled je pro nás natolik nový a cizí, že našemu vědomí trvá, než to příjme a uzná, že i toto jsme my. Může se stát, že nám to naše ego uznat nedovolí.
  • Často jsme k sobě mnohem kritičtější, než bychom byly k ostatním.

Když se ale zaměříte na ostatní lidi na fotce, zjistíte, že tyhle pocity nedorazí.

Proč?

  • Jste zvyklí je vidět z různých úhlů.
  • Ego do toho nemluví.
  • K ostatním jste shovívavější než sami k sobě.

Fotka je nezmění, vypadají tak, jak je opravdu vidíte. Jediný rozdíl oproti reálnému setkání je, že u fotky máte víc času na prohlédnutí drobných detailů. Na ty byste se v reálném čase nesoustředili, proto se v úpravách po focení vrásky, póry na kůži atd. zjemňují.

Jak dopadla diskuze z úvodu příspěvku? Fotka nakonec zůstala a je používaná.

Jen málokdo z nás je se svým vzhledem 100% spokojen. To by nás ale zastavit nemělo. Nestejnoměrné zuby, hrbol na nose,… na to všechno jsou lidé, kteří vás osobně potkávají, zvyklí.

Pro ně je důležité, že dokážete vyřešit jejich problém.

A když při setkání v off-line světe poznají, berte to jako kompliment, pak děláte svou vizuální propagaci dobře.


4. Dobrá fotka vám pomůže prohloubit vztah s lidmi

K tomu je potřeba důvěra. Jenže nejde přimět ostatní, aby vám věřili, pokud sami sobě nevěříte. Aby z vás měli dobrý pocit, jestliže se sami dobře necítíte.

Jak s tím pohnout?

  • Začněte hledat drobnosti a za ně chválit nebo jimi odměňovat tu příjemnou ženu v zrcadle. S láskou o ni pečujte.
  • Kde to jde vyměňte slova „omlouvám se“ za „děkuji“. Pocítíte změnu ve své hlavě i v atmosféře, která nastane.
  • Když plánujete něco nového, jděte do toho s vědomím neprohraju, buď uspěju, nebo se něco nového naučím. Chyby k cestě vpřed prostě patří.
  • Udělejte si čas na to, co vás těší a především na sebe.

Tím, že o sebe budete pečovat, získáte do svého života víc spokojenosti, a to se promítne i do vašeho postavení, tváře,… zkrátka do všeho z čeho si o vás ostatní podvědomě čtou ať už při osobním setkání, nebo z fotografií a videa.

Abyste zjistili, zda se při focení se mnou budete cítit dobře, můžeme si dát třeba on-line hovor.

Termín mi navrhněte na: fotografka@danaostrovska.cz


5. Ukládáte si kontakty?

Ať už jde o klienty minulé nebo budoucí, účastníky networkingu, … pro snadný přehled lidí, s kterými jste se seznámili.

Já k tomu používám službu svázanou s e-mailem. Funguje perfektně, je propojena na mobil. Co víc si přát.

Právě tam vidím, kdo má na e-mailovém účtu přidanou profilovou fotografii.

Být v seznamu písmenkem nebo skutečnou tváří je v konečném efektu významný rozdíl.

Podle tváře si vás vybavím mnohem dřív než jen podle jména.

Proč o tom mluvím?

I na takové drobnosti se při plánování focení vyplatí vzpomenout, aby vznikla fotka vhodná právě k takovému účelu.

Jaké další fotky si z brandového focení prostě musíte odnést, zjistíte v tomto článku.

Pokud na tvoření nechcete být sami, můžete mě kontaktovat zde.

Dana Ostrovská – Brand foto

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Takové co do vašeho webu a podnikání dobře sednou. To může pro každého znamenat něco docela jiného. Úplný základ je dodržet poměr stran. Fotku na výšku jen stěží napasujete do prostoru na šířku. Ale to jsme do tématu skočili rovnýma nohama. Pojďme se vrátit zpět a začít ještě jednou v článku.

5 tipů pro váš úspěšný brand

5 tipů pro váš úspěšný brand

Ven Avenir je grafická designérka a brand specialistka se smyslem pro detail i širší souvislosti. Tvoří kreativní, inteligentní a funkční design. Vytvoří pro vás logo a vizuální styl, které budou nejen lákat a oslovovat vaše ideální klienty, ale také odrážet vaši osobnost a duši vaší značky.