Jaké brandové fotky jsou ideální?

autor: | Brand, Podnikání online

Dana Ostrovská – Brand foto

Jednoduchá otázka, na kterou patří individuální odpověď podle specifik podnikání každého z nás.

Co bude pro jednoho to pravé, bude pro druhého naprosto „mimo mísu“.

Tak jako má každý ideálního klienta lehce odlišného od ostatních, bude se tenhle fakt promítat i do fotek a tím pádem obecná odpověď v podstatě neexistuje.

Nicméně existuje několik bodů, které je dobré vzít v potaz.

Jeden web – jeden styl

Představte si to jako dům, můžete v něm mít jednu místnost zařízenou jako ze středověku, jednu z minulého tisíciletí, jednu high tech,… jak si v něm bude návštěvník připadat?

Hádám, že jako by s každým pokojem byl na návštěvě u někoho jiného. Když tu myšlenku přenesu do webu, pak tohle leží především ve vzhledu – tedy barvy, styl písma, styl fotografií. Na celém webu ale i ve vaší další propagaci byste se měli držet jednoho stylu, abyste působili kompaktně.

Neznamená to, že když si jednou vyberete, nemůžete to změnit. To samozřejmě můžete. Jde spíš o to, aby vás už díky těmhle drobnostem v podvědomí zařadily.  Aby neměli pocit, že zabloudily někam jinam. Nejspíš víte, jak dlouho trvá, než si vás skutečně zapamatují. Držet jeden styl znamená jít svým klientům naproti a pomoct jim, lépe si vás pamatovat.

 Držte si na webu stejnou:

  • Barevnost – používejte fotky buď světlé, nebo tmavé.
  • Tonalitu – fotky můžou být barevně teplé nebo studené – je jedno co si vyberete, jen to prostě držte na všech.
  • Osvětlení – ostré přechody do stínů nebo naopak jemné osvětlení kde stín není vidět, platí pořád to stejné, vyberte si a držte se toho.

Můžete všechno provázat barevně – ano mám na mysli brandové barvy. A je celkem jedno, jestli jste si je vybrali sami, nebo vám s tím někdo pomohl.

Využít je můžete:

  • třeba jen na důležité texty, aby co nejlíp vystoupily
  • nebo je dostanete i do fotek díky v prostředí kde se budete fotit, na oblečení nebo proprietách.
  • podobně můžete využít i neobvyklé předměty, které vás můžou definovat, nebo odkazují na to, jak o své práci mluvíte.

Pořiďte si fotky, na kterých se díváte přímo do objektivu, ale i takové na kterých se díváte jinam

Na těch s pohledem přímo do objektivu, navazujete s klienty vztah, můžou vám koukat skrz oči rovnou do duše, budou vnímat především vaše oči.

Fotografie, na kterých se koukáte jinam, jsou využitelné v situacích kdy:

  • něco tvoříte a sledující vám koukají rovnou pod ruce, tam prostě nedává smysl, dívat se do objektivu,
  • můžete se ale i jen dívat stranou, takové fotky jsou ideální doprovod k textům, vaše tvář a oči na sebe nepoutají tolik pozornosti,
  • ale i pro případ kdy jsou vaši klienti spíš introverti, ještě vás neznají dobře a přímý pohled může být moc.

Počítejte s ořezem

Dohodněte se včas, že chcete raději fotografovat vše s dostatečnými okraji.

I když je pravdou, že už máme AI nástroje, které umí fotku rozšířit, je mnohem snadnější oříznout hotovou, než ji dokreslovat. 

Mít dostatek prostoru k ořezu vám usnadní využití fotek. V extrémních případech je možné z fotky na šířku vytáhnout portrét na výšku.

Zamyslete se nad využitím negativního prostoru

Co je negativní prostor? Prázdno.

Proč byste to měli chtít?

Představte si web, kde jsou přes fotografii přidané texty, tlačítka,…. už je vám to hádám naprosto jasné.

Problém je, že fotografie s negativním prostorem působí divně prázdné, zajímavě a tak je často vyřazena, pokud si tuhle proměnnou vy nebo fotografka neuvědomí.

V ideálním případě by ten negativní prostor měl mít barvu kontrastní k plánovanému textu /tlačítku – to aby pak bylo snadno čitelné.

Přijde vám to příliš stručné?

Chtěla jsem vám pro začátek otevřít dveře k tématu, jestli máte chuť ponořit se víc a přijít na to jaké fotky by pro vás byly ty pravé, doporučuju využít průvodce ZDE nebo pokračovat ve čtení u mě na webu.

Dana Ostrovská – Brand foto

Přečtěte si další články z této kategorie