Jak na první dojem, který zaujme

autor: | Brand, Podnikání online


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Dana Ostrovská – Brand foto doporučuje jak na první dojem, který zaujme vašeho ideálního klienta. Dozvíte se, o co před focením požádat a jaké fotky chtít. Nechybí ani zamyšlení nad výrazy a emocemi vaší prezentace.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. Profilovka na sítích

Začali jste podnikat. Děláte první krůčky na sítích. Prozkoumáváte možnosti…

Stejně tak vaši potenciální klienti budou prozkoumávat vás.

První dojem si o vás utvoří někde z komentáře nebo příspěvku, co provází vaše profilová fotka.

  • Proto, i když je fotka maličká, potřebujete aby vás už v tu chvíli vnímali jako osobu a měli k vám důvěru. Prostě viděli vám do očí.
  • Jak se říká oči jsou okno do duše, prozradí toho na vás hodně.

Ostatně to je důvod proč se lidem kolem sebe do očí díváme. Potřebujeme to z nich vyčíst.

Profilovku snadno stvoříme z většího záběru, který můžete použít i jinde. Tím podpoříte zapamatovatelnost a zároveň snížíte náklady (ať už finanční za focení třeba se mnou, nebo časové pokud si vystačíte sami).

Do začátku vám bude stačit zhruba 5 dalších fotek.

  • Co by na nich mělo být se liší podle toho, čemu se věnujete.
  • 5 je takový minimální počet, aby se vám neokoukaly tak brzy a přitom jste podpořili zapamatovatelnost, než vaše jméno začne být známější.

S focením i řešením co by na fotkách mělo být vám ráda pomůžu. Ozvěte se.

P.S. Základnu mám blízko Brna


2. První dojem

Dojem je to co si v hlavě odnášíme. Má na něj vliv hodně věcí.

Když uvidím sál plný posluchačů, v hlavě mi naskočí: „To muselo být zajímavé, tam bych chtěla být.“ To množství lidí, které na přenášku přišlo, mi potvrzuje, že stála za to.

Ale co když se sál nenaplní? Má stále smysl přednášku fotograficky dokumentovat?
Za mě určitě. Jen k tomu budu mít jiný přístup. Osobnější.

  • Když přednášku poslouchám, nezajímá mě, kolik kolem sedí lidí, jak vypadá prostor…
  • Zajímá mě to, co přednášející sděluje. To on/ona je v mém zorném poli, všechno ostatní je méně důležité.

Přesně z této pozice pak fotím.

  • Na fotkách pak bude to, co byste viděli, ze svého místa, kdybyste na přednášce byli.
  • Taková fotka vtáhne do děje podstatně víc, než záběr celého sálu.
  • Ostatně přínos přednášky se plným sálem měřit nedá.

Potřebujete aktualizovat svoje fotky? Ozvěte se.

Na fotce: Lucie Machutová


3. Když to dává smysl

Co? Návaznost mezi fotkami, texty, vaší osobností, potenciálními klienty…

To je důvod proč si projít podnikání dřív než se pustíte do focení.

  • Vědět pro koho je určeno to, co děláte. Jaké má další zájmy, co se takovému člověku líbí…
  • Jaké výhody do života přinesete. Jak se pak bude cítit, co se zlepší.
  • Co vlastně chcete říct, jaký pocit by si měli z fotek pamatovat.

Ty informace vás ukotví, pomůžou vám uchopit vaše podnikání, ukáží cestu po které kráčíte vy i vaši klienti a otevřou dveře ke zjištění co potřebujete nafotit a kam.

U fotek totiž většina klientů neřeší, jestli se jim líbíte (to řešíte jen vy).

  • Chtějí vás líp poznat a zjistit jestli jste pro jejich potřeby to pravé řešení.
  • Fotky jim s tím pomáhají, protože o vás vypovídají mnohem víc než jsme si ochotni přiznat. Proto fungují jako jedna z cest jak navázání takového vztahu zrychlit a prohloubit.

Zkuste se zamyslet: „Co vás samotné oslovuje na fotkách, které na sítích a webech vidíte?“
Mohli byste koncept, který vás oslovuje, využít i u sebe?

Pojďme to prozkoumat a společně nafotit. Ozvěte se.

Na fotce lektorka, překladatelka němčiny Soňa Felixová


4. O co před focením požádat a jaké fotky chtít

Potřebuju fotky na web a pro sítě, už o tom přemýšlím dlouho, ale pořád to odkládám. Klasické z ateliéru mi nějak nesedí a když si je představuju někde jinde, nevím, co by na nich mělo být…

O co před focením požádat a jaké fotky chtít, abyste po focení měli dost různorodých fotek k použití?

V první řadě ukažte, jak vaše práce vypadá:

  • fotky zblízka jde o detaily (procesu, rukou, vzniklého výsledku,…),
  • fotky ze střední vzdálenosti, soustředěné na vaši osobu (tak jak by na místě objektivu byl člověk, kterému svoji práci ukazujete, vysvětlujete),
  • zpovzdálí, kdy je možné vidět celek zasazený v prostředí, kde práce probíhá,
  • s variantami kdy se díváte do objektivu nebo mimo něj, jste rozesmátí, zamyšlení, … (protože emoce tvoří pocit z fotky),
  • vždy tak, aby kolem toho důležitého zůstalo dost prostoru, a fotku bylo možné oříznou pro použití na výšku i na šířku.

Jako nadstavbu pak můžete „pracovní“ základ rozšířit o:

  • to, co máte rádi,
  • jak od práce odpočíváte,
  • zkrátka o to, co vás ovlivňuje a utváří vaši osobnost.

Představíte tak sebe a nabídnete víc než jen pohled na svoji práci.
Často, právě díky drobnosti z osobního života se stanete pro potenciální klienty zapamatovatelnějšími a odlišíte se od ostatních.

S takovou „knihovnou“ pokryjete i nečekané události a čas, který tím ušetříte, můžete využít podle vlastních představ.

Ráda vám pomůžu nastartovat vaši prezentaci. Ozvěte se.

Na fotce: Pavlína Procházková – Homestaging


5. Výrazy na fotkách

Většina lidí si pro svou prezentaci vybere fotky, na kterých se usmívá. Jasně, chcete být na své klienty příjemní, to přece dá rozum.

Jenže mě to přijde trochu málo.

Jak to máte s lidmi kolem sebe? Očekáváte vždy úsměv nebo je vám příjemnější, když je vidíte v různých náladách s různými výrazy?
Já osobně mám nejraději mix.

  • Jak fotografie s úsměvem, tak i bez,
  • jak moje oblíbené činnosti, tak i pracovní proces.
  • Mám pocit, že vidím komplexní osobnost, ne jen jednu její část.

Používat různé výrazy rozhodně neuškodí tomu, jak chcete být vnímáni. Naopak to podpoří vaši autenticitu i důvěru ve vás.

Komplexní osobnost, ne jen jednu její část.

Přijde mi to podobné, jako byste se potkávali s někým, kdo se stále usmívá:

  • Věřili byste mu to?
  • Nebo by to naopak mělo na vaši důvěru k němu opačný vliv?

Při focení se starám, abyste ve finálním výběru našli fotografie s různými emocemi. Vy můžete vypustit a uvolnit se.

Kontakt pro objednání najdete třeba ZDE.

Na fotce organizátorka digi světa Gábina Neužilová

Dana Ostrovská – Brand foto

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Takové co do vašeho webu a podnikání dobře sednou. To může pro každého znamenat něco docela jiného. Úplný základ je dodržet poměr stran. Fotku na výšku jen stěží napasujete do prostoru na šířku. Ale to jsme do tématu skočili rovnýma nohama. Pojďme se vrátit zpět a začít ještě jednou v článku.