Proč používat reklamu

autor: | Podnikání online


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Ing. Sandra Woiwode – Nastavení a správa reklam na sociálních sítích doporučuje mít promyšlený účel reklamy. Dozvíte se, jestli mají reklamy smysl a zastavíme se u tématu, zda začít magnetem zdarma nebo prodejem produktu.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. Máte promyšlený účel vaší reklamy?

Když se na konzultacích bavím s podnikatelkami, za jakým účelem chtějí spustit reklamu, mnohé odpoví: Účel reklamy? Chci prodávat a zároveň sbírat e-maily do své databáze. Dvě mouchy jednou ranou…

Pozor, tady bych trošku přibrzdila. Pokud spustíme reklamu na placený produkt nebo službu, ano, lidé, kteří si koupí produkt, zanechají e-mail a spadnou tak do databáze.
Jenže jich pravděpodobně bude relativně malý počet (ve srovnání s množstvím lidí, kteří se přihlásí na magnet zdarma).

Proto doporučuji předem zvážit:
Reklama na placený produkt/službu

  • Máte ozkoušeno, že je o produkt zájem?
  • Koupili si ho lidé i organicky?

Na tohle je dobré mít prodej ozkoušený. Potvrdíte si, jednak, že je o produkt/službu zájem a zároveň, že cílíte na správnou cílovku.

Byla by škoda reklamu zaplatit a přitom nemíříme na terč, ale 3 metry vedle…

Výhoda reklamy: Reklama vám dá úžasnou příležitost oslovit nové klienty bez toho, abyste museli trávit hodiny na sítích.

Reklama na magnet zdarma:

  • Kolik lidí chcete přivést do databáze?
  • A jaký rozpočet na to uvolníte?

Když dáte do reklamy 250 Kč, můžete odhadem počítat s 10 kontakty, když 2500 Kč, tak se 100 kontakty. (Jedná se o momentální odhad, záleží na tématu, zaručit nemohu).

Stačí vám to? A jak budete s nasbíranými kontakty pracovat? Zůstanete s nimi v kontaktu?

Koketujete s myšlenkou spustit reklamu, ale zatím si nejste jisté?

Více o mně najdete ZDE.

2. Cena kontaktu z FB reklamy za 10 Kč?

Máte spuštěnou reklamu? A jak vám vychází cena za kontakt?

U mě a mých klientek to v roce 2023 byla cena velmi příznivá. U konverzních kampaní jsme se pohybovaly okolo 10-12 Kč za kontakt. Samozřejmě záleží na tématu a reklamě.

TO JE VELMI PŘÍZNIVÁ CENA, V ROCE 2022 VYCHÁZEL KONTAKT ZA PODOBNÉ REKLAMY 15-25 KČ.

Chcete oslovit potenciální klienty, rozšířit databázi, ale na reklamu si samy netroufáte?
Ráda vás zaučím nebo pomůžu s natavením a správou reklamy. Napište si o termín.

3. Mají FB reklamy smysl? Nejsou to vyhozené peníze?

Facebook reklama je skvělý nástroj, jak oslovit nové lidi a získat tak nové kontakty do databáze.

Je to jeden z nejlepších způsobů, jak oslovit nové zájemce, formou reklamy na magnet zdarma – ať už se jedná o výzvu, minikurz nebo webinář.

V roce 2022 vycházel kontakt na 15-25 Kč (samozřejmě se liší podle zacílení), v roce 2023 byly ceny příznivější, u svých klientek jsem pozorovala kontakt okolo 12 Kč.

Využijte sílu reklam i vy!

Zamluvte si termín, ať probereme, jestli a jaká FB reklama má pro vás smysl. Více o mně ZDE.

4. Tak co ty Facebook reklamy?

Sdílím zkušenosti z praxe.

V březnu 2023 jsem měla webinář Žena s citem zná svou moc zdarma.
Zvala jsem na ni svoji databázi, postovala no sociálních sítích. A zároveň mi běžela reklama.

A výsledky?
Svou propagací na sítích a posty jsem do výzvy pozvala stovky žen, přihlásilo se mi jich 81. To je dobrý výsledek, ale přeci jen čas strávený na sítích…

V tu samou dobu Facebook reklama oslovovala ženy, a přihlásilo se jich na výzvu 526.

To je 6x lepší výsledek!

Kontakt z reklamy mi tentokrát vyšel na úžasných 11 Kč. A já v ten čas spala, byla na procházce, měla konzultace.

Placené reklamy jsem si oblíbila. Jako vysoce citlivá introvertka nemusím být na sítích POŘÁD, a stejně oslovuji nové ženy.

Chcete i vy, abych vám nastavila reklamu? Na magnet zdarma nebo rovnou na produkty e-shopu?
Napište mi.

5. Facebook reklama na magnet zdarma nebo rovnou na prodej produktu?

Když se podnikatelky rozhodují spustit reklamu, často váhají, jestli:

  • rovnou přes reklamu prodávat produkt
  • nebo zvolit reklamu na magnet zdarma (e-book, minikurz, výzva apod.)

a teprve potom nabídnout placený produkt?

Odpověď není jednoznačná, samozřejmě záleží na placeném produktu, jaký je o něj zájem.

Obecně doporučuji, nejprve si vyzkoušet prodej produktu (placeného online či jiného produktu) nejprve organicky, a pokud je o něj zájem, pak na něj spustit reklamu.

Nejlepší cesta je pozvat lidi přes reklamu na magnet zdarma, poznají vás, vy s nimi budujete vztah a nabídnete placený produkt později už ne studeným, ale zahřátým kontaktům, které vás znají a mají o vaši práci zájem.

Plánujete na jaře kampaň? Chcete rozšířit databázi klientů pomocí placené reklamy na Facebooku/Instagramu?
Proberme, jestli a jaká reklama je pro vás vhodná. Napište si o termín.

Ing. Sandra Woiwode – Nastavení a správa reklam na sociálních sítích

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie

Jak na sociální síť LinkedIn

Jak na sociální síť LinkedIn

Helena Hájková je průvodkyně sítí LinkedIn pro podnikatelky na volné noze. Vyřeší s vámi rutinní práci při správě osobního nebo firemního profilu. Pomůže vám být na LinkedIn vidět a efektivně používat nástroje sítě.

Jak na úspěšný blog

Jak na úspěšný blog

Viktorie Tiw je blogerská expertka, která tě naučí vytvářet prodejní funnely pro monetizaci tvého obsahu a zajištění pasivního příjmu. Nabízí kompletní řešení obsahového marketingu.