Proč používat reklamu

autor: | Podnikání online


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Ing. Sandra Woiwode – Nastavení a správa reklam na sociálních sítích doporučuje mít promyšlený účel reklamy. Dozvíte se, jestli mají reklamy smysl a zastavíme se u tématu, zda začít magnetem zdarma nebo prodejem produktu.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. Máte promyšlený účel vaší reklamy?

Když se na konzultacích bavím s podnikatelkami, za jakým účelem chtějí spustit reklamu, mnohé odpoví: Účel reklamy? Chci prodávat a zároveň sbírat e-maily do své databáze. Dvě mouchy jednou ranou…

Pozor, tady bych trošku přibrzdila. Pokud spustíme reklamu na placený produkt nebo službu, ano, lidé, kteří si koupí produkt, zanechají e-mail a spadnou tak do databáze.
Jenže jich pravděpodobně bude relativně malý počet (ve srovnání s množstvím lidí, kteří se přihlásí na magnet zdarma).

Proto doporučuji předem zvážit:
Reklama na placený produkt/službu

  • Máte ozkoušeno, že je o produkt zájem?
  • Koupili si ho lidé i organicky?

Na tohle je dobré mít prodej ozkoušený. Potvrdíte si, jednak, že je o produkt/službu zájem a zároveň, že cílíte na správnou cílovku.

Byla by škoda reklamu zaplatit a přitom nemíříme na terč, ale 3 metry vedle…

Výhoda reklamy: Reklama vám dá úžasnou příležitost oslovit nové klienty bez toho, abyste museli trávit hodiny na sítích.

Reklama na magnet zdarma:

  • Kolik lidí chcete přivést do databáze?
  • A jaký rozpočet na to uvolníte?

Když dáte do reklamy 250 Kč, můžete odhadem počítat s 10 kontakty, když 2500 Kč, tak se 100 kontakty. (Jedná se o momentální odhad, záleží na tématu, zaručit nemohu).

Stačí vám to? A jak budete s nasbíranými kontakty pracovat? Zůstanete s nimi v kontaktu?

Koketujete s myšlenkou spustit reklamu, ale zatím si nejste jisté?

Více o mně najdete ZDE.

2. Cena kontaktu z FB reklamy za 10 Kč?

Máte spuštěnou reklamu? A jak vám vychází cena za kontakt?

U mě a mých klientek to v roce 2023 byla cena velmi příznivá. U konverzních kampaní jsme se pohybovaly okolo 10-12 Kč za kontakt. Samozřejmě záleží na tématu a reklamě.

TO JE VELMI PŘÍZNIVÁ CENA, V ROCE 2022 VYCHÁZEL KONTAKT ZA PODOBNÉ REKLAMY 15-25 KČ.

Chcete oslovit potenciální klienty, rozšířit databázi, ale na reklamu si samy netroufáte?
Ráda vás zaučím nebo pomůžu s natavením a správou reklamy. Napište si o termín.

3. Mají FB reklamy smysl? Nejsou to vyhozené peníze?

Facebook reklama je skvělý nástroj, jak oslovit nové lidi a získat tak nové kontakty do databáze.

Je to jeden z nejlepších způsobů, jak oslovit nové zájemce, formou reklamy na magnet zdarma – ať už se jedná o výzvu, minikurz nebo webinář.

V roce 2022 vycházel kontakt na 15-25 Kč (samozřejmě se liší podle zacílení), v roce 2023 byly ceny příznivější, u svých klientek jsem pozorovala kontakt okolo 12 Kč.

Využijte sílu reklam i vy!

Zamluvte si termín, ať probereme, jestli a jaká FB reklama má pro vás smysl. Více o mně ZDE.

4. Tak co ty Facebook reklamy?

Sdílím zkušenosti z praxe.

V březnu 2023 jsem měla webinář Žena s citem zná svou moc zdarma.
Zvala jsem na ni svoji databázi, postovala no sociálních sítích. A zároveň mi běžela reklama.

A výsledky?
Svou propagací na sítích a posty jsem do výzvy pozvala stovky žen, přihlásilo se mi jich 81. To je dobrý výsledek, ale přeci jen čas strávený na sítích…

V tu samou dobu Facebook reklama oslovovala ženy, a přihlásilo se jich na výzvu 526.

To je 6x lepší výsledek!

Kontakt z reklamy mi tentokrát vyšel na úžasných 11 Kč. A já v ten čas spala, byla na procházce, měla konzultace.

Placené reklamy jsem si oblíbila. Jako vysoce citlivá introvertka nemusím být na sítích POŘÁD, a stejně oslovuji nové ženy.

Chcete i vy, abych vám nastavila reklamu? Na magnet zdarma nebo rovnou na produkty e-shopu?
Napište mi.

5. Facebook reklama na magnet zdarma nebo rovnou na prodej produktu?

Když se podnikatelky rozhodují spustit reklamu, často váhají, jestli:

  • rovnou přes reklamu prodávat produkt
  • nebo zvolit reklamu na magnet zdarma (e-book, minikurz, výzva apod.)

a teprve potom nabídnout placený produkt?

Odpověď není jednoznačná, samozřejmě záleží na placeném produktu, jaký je o něj zájem.

Obecně doporučuji, nejprve si vyzkoušet prodej produktu (placeného online či jiného produktu) nejprve organicky, a pokud je o něj zájem, pak na něj spustit reklamu.

Nejlepší cesta je pozvat lidi přes reklamu na magnet zdarma, poznají vás, vy s nimi budujete vztah a nabídnete placený produkt později už ne studeným, ale zahřátým kontaktům, které vás znají a mají o vaši práci zájem.

Plánujete na jaře kampaň? Chcete rozšířit databázi klientů pomocí placené reklamy na Facebooku/Instagramu?
Proberme, jestli a jaká reklama je pro vás vhodná. Napište si o termín.

Ing. Sandra Woiwode – Nastavení a správa reklam na sociálních sítích

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Takové co do vašeho webu a podnikání dobře sednou. To může pro každého znamenat něco docela jiného. Úplný základ je dodržet poměr stran. Fotku na výšku jen stěží napasujete do prostoru na šířku. Ale to jsme do tématu skočili rovnýma nohama. Pojďme se vrátit zpět a začít ještě jednou v článku.