Jak na brandové foto

autor: | Brand


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Dana Ostrovská – Brand foto doporučuje, jak na bannery. Dozvíte se, že selfie je fotka o vás. Nechybí ani sdílení střípků z příprav focení, protože si z něj člověk odnáší nejen obrázky, ale je také plné emocí.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. Střípky z příprav focení

Klient: … fotku do patičky webu, aby z ní měli pocit osobního, přátelského rozhovoru. Budu koukat přímo na ně i když je vedle formulář. Něco takového bych si představovala (záběr z větší vzdálenosti na celou postavu na straně výhled do krajiny).

Fotograf: No, dobře. Akorát když s někým mluvím, tak nevidím celou postavu. Vidím tak maximálně do poloviny těla. Když nafotíme celou postavu, bude mít sledující pocit, že je dál, než by při rozhovoru skutečně byl.

Klient: A jo, no. To mně nedošlo…

POMŮŽU VÁM PROPOJIT VAŠE PŘEDSTAVY S TÍM, JAK CHCETE NA SVÉ KLIENTY PŮSOBIT.

Přijde mi, že se lidé často zkouší do prostředí schovat, tvořit v něm jen malou část.

Díky za možnost použít průvodní foto pro doplnění představy: Barbora Vlasáková.


2. Z focení si člověk odnáší nejen obrázky

Brandové 📸 je komplexní služba. Dnes tu nakousnu přípravnou část. Předem se snažím porozumět vašemu podnikání i vám.

Setkám se s vámi on-line nebo off-line, zjistíme, jestli si vzájemně sedneme a začnu se zajímat:

  • Pro koho a proč děláte, to, co děláte.
  • Jaký problém klientovi řešíte.
  • Jaké jsou vaše hodnoty a kde se ve vašem podnikání ukazují.
  • Jste s tím, co děláte v souladu nebo jste už o krok dál.
  • Co je vaše gró a co je podřadné.
  • Jaký vztah s klienty si chcete vybudovat.

Ve chvíli, kdy chápu rozsah, cíl, hodnoty a potkala vás jako osobnost, začínám přemýšlet, jak vše převést do obrazu.

ZKRÁTKA PŘED FOCENÍM SI SE MNOU PROJDETE SVÉ PODNIKÁNÍ, ABY FOTKY DÁVALY SMYSL.

Může se zdát, že svoje podnikání dobře znáte, že stačí říct, co chcete. 

Ze zkušeností vím, že ve spoustě případů taková příprava otevřela dveře pohledu odjinud. Pochopení, jak to působí při pohledu zvenčí.

Během služby, kdy společně projdeme vaše podnikání, vznikne schodek do vyššího patra nejen díky fotkám, ale i díky získanému nadhledu. A nejen to, ale o tom někdy jindy.

P.S.: Ideální stav je, když je fotografka zároveň potenciálním klientem.  Vztah pak odpovídá realitě a vy se přes objektiv díváte na svého klienta tak, jak tomu bude ve chvíli, kdy fotky zveřejníte.


3. Selfie je fotka o vás

Ono se toho o moc víc na fotku mobilem na vzdálenost z ruky nevejde.

Nejčastěji slouží k navázání nebo upevnění vztahu. Tam jsou pro většinu lidí důležité oči. A je super, když je v nich život. 

Na ukázce stojím na stejném místě. Celý rozdíl vznikl jen tím, že jsem se otočila čelem vzad. 

Když venku selfie fotím, najdu stín (to abych na obličeji neměla ostré, tmavé stíny) a nejdřív koukám na displey do svých očí. Hledám v nich „jiskru“ 💎, aby byly „živé“.

K tomu potřebuji světlo přicházející ze strany:

  • Když není 🌞 vysoko (brzy dopoledne, pozdě odpoledne), stačí se otočit správným směrem.
  • Když je 🌞 vysoko, můžete v zástavbě využít jeho odraz od světlé fasády (pozor na barvu dané fasády, ukáže se i na vás, nejlepší je bílá).
  • Pokud můžete zajít někam, kde je střecha nad hlavou (otevřená garáž, podloubí, větší přesah střechy) určitě to využijte. Světlo do takových prostor dopadá právě z boku. Stačí pak najít správnou vzdálenost (kde je ho ještě dostatek) a dívat se směrem ven.
  • Pod 🌳🌳🌳 to funguje stejně, ale pozor na to odkud se bude světlo odrážet, než se k vám dostane. Podobně jako od fasády vám odražené světlo přinese i barvu, od které se odráží. Na fotce z lesa může mít kůže zelený nádech.

Teprve pak se dívám, co kde trčí za mnou, jestli se o kousek posunout a kam. Ale o tom zas až jindy.

Jestli vás příprava fotek pro sítě zdržuje a vlastně nebaví, můžeme se na to vrhnout spolu. Vytvořit foto knihovnu a vy už budete místo focení jen vybírat. Víc info na mém webu

Dana Ostrovská – Brand foto


4. Emoce jsou všude

Než sepisuju příspěvek, snažím se mít jasné hlavní sdělení, nosnou myšlenku. Práce ve dvoře mě k sepsání příspěvku přivedla. Původních nosných myšlenek bylo víc.

Zredukovala jsem to na jednu a opravdu mě překvapilo, když se v komentáři jedna webařka dotkla jedné z uvažovaných a naprosto dokonale ji popsala:

„Mnohé nedokonalosti se v letmém pohledu ztratí. Kdežto křeč či sevření (nervozita, nekomfort) z fotografií křičí… jakoby fotky mluvily a z výrazů je cítit.“

Emoce prostě sledující vstřebá, často i podvědomě, v řádu vteřin.

Při výběru té správné fotky je dobré upřednostnit ty, které předávají chtěné emoce.

I když máte pocit, že na jiných vám to sluší víc. Lidé na emoce reagují silněji. 

Dana Ostrovská – Brand foto (na fotce Lucie Horenská)


5. Bannery – Skvělý způsob, jak dát vědět něco víc

Vnímám dva druhy:

  • čistě graficky poskládané, využijete brandové barvy, v osobitém fontu napíšete text a doplníte výřezem nějaké fotky.
  • Jako podklad pro text použijete celou fotku.

Potud vše v pohodě. Ale v poslední době jsem si začala všímat, že osoba na banneru kouká přímo na mě. V podstatě její pohled soutěží s textem o to kdo, nebo co si získá moji pozornost.

Když přemýšlíte nad tvorbou, zvažte, co chcete zdůraznit.

Text?

Pak byste na něj měli koukat nebo ukazovat, aby se nepřetahoval text a váš pohled o pozornost sledujícího.

Váš pohled?

Pak je tam ten text navíc.

Co je ještě dobré vědět: Ideální kombinace je text vlevo, protože tam do obrazu obvykle vstupujeme, především při čtení. A pak „kotva“ na pravé straně, která pošle pohled zpět k textu nebo tlačítku. Zkrátka člověk který kouká nebo ukazuje směrem k textu.

Pokud máte rádi bannery, pak dejte fotografce vědět, a nebo si pohlídejte:

  • Aby vznikly i fotky s dostatečným odstupem (dostatek prostoru pro váš text na straně, kterou zvolíte).
  • Aby bylo možné fotku prodloužit. Některé pozadí lze naklonovat (např. les, okno nebo jednobarevné) u jiných to jde jen těžko (místnost plná věcí).
  • Abyste měli výběr fotek, kde jde váš pohled přímo do objektivu, ale také dostatek variant, kdy váš pohled jde stranou právě proto, kvůli možnosti nasměrovat pozornost k budoucímu textu.

Nechce se vám o tom ani přemýšlet? Domluvte si focení se mnou. Na spoustu podnikatelských detailů myslím za vás. Kontakt na mne najdete zde.

Dana Ostrovská – Brand foto

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Takové co do vašeho webu a podnikání dobře sednou. To může pro každého znamenat něco docela jiného. Úplný základ je dodržet poměr stran. Fotku na výšku jen stěží napasujete do prostoru na šířku. Ale to jsme do tématu skočili rovnýma nohama. Pojďme se vrátit zpět a začít ještě jednou v článku.

5 tipů pro váš úspěšný brand

5 tipů pro váš úspěšný brand

Ven Avenir je grafická designérka a brand specialistka se smyslem pro detail i širší souvislosti. Tvoří kreativní, inteligentní a funkční design. Vytvoří pro vás logo a vizuální styl, které budou nejen lákat a oslovovat vaše ideální klienty, ale také odrážet vaši osobnost a duši vaší značky.