Podnikání právně správně

autor: | Podnikání online


Máme tu další článek ze série #mojeknowhow. Jedná se o souhrn příspěvků a expertní pohled podnikatelů v rámci prostoru pro zviditelnění členů Vyhledávače ve facebookové skupině Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu).

Využijte know-how podnikatelů z Vyhledávače Společně nahoru.

Mgr. Mária Chvajová Staňková – advokátka doporučuje mít webovky sPrávně. Dozvíte se jak na souhlasy GDPR a v čem se dělají největší legislativní chyby na webech. Upozorňuje, proč věnovat pozornost novele zákoníku práce.

Koukněte na jednotlivé příspěvky a inspirujte se.


1. Jak na souhlasy GDPR na webovkách sPrávně

Nabízíte na vaše webu magnet zdarma, nebo vyzýváte uživatele k přihlášení do newsletteru?
A chcete to mít právně v pořádku? Čtěte dál.

Jedná se o dvě různé právní situace, ve kterých musíte mít pro uživatele 2 právní dokumenty.

ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Jde o povinný dokument, který plní informační povinnost o tom, jak zpracováváte osobní údaje. Prostřednictvím zásad tedy uživatelům nebo zákazníkům sdělujete, jak jejich údaje zpracováváte, na jakém právním základě a jaká jsou jejich práva.

Týká se vás to?
Ano, pokud podnikáte v online prostředí a nakládáte s daty, která mohou být osobními údaji (jmenné a kontaktní údaje, e-maily apod.).

Co s tím?
Zveřejněte na svém webu zásady ochrany údajů.

SOUHLAS SE ZASÍLÁNÍM OBCHODNÍCH SDĚLENÍ
Souhlas se zasíláním obchodních sdělení je vyjádřením právního důvodu, na jehož základě můžete využít získaný e-mailový kontakt pro zařazení do vaší databáze pro zasílání newsletterů.

Souhlas uděluje jednostranně subjekt údajů (uživatel), může jej kdykoliv odvolat. Tento souhlas v některých případech ještě musí doplnit souhlas se zpracováním osobních údajů, ve kterém musí být vedle dalších náležitostí uvedený účel, pro který mohou být údaje zpracovány. Na webovkách to bude nejčastěji pro marketingové účely vč. e-mailingu.

Týká se vás to?
Ano, pokud zpracováváte osobní údaje i uživatelů, kteří nejsou vaši zákazníci (tedy údaje získáváte jinak než prostřednictvím objednávky).

Co s tím?
Ve své databázi můžete mít jen kontakty uživatelů se správně potvrzenými souhlasy. Tady už je žádost o udělení souhlasu trochu složitější a povíme si o něm více v Průvodci, který pro vás právě teď připravuji.

PRŮVODCE: JAK NA SOUHLASY GDPR NA WEBOVKÁCH SPRÁVNĚ, KTERÝ VÁS NAUČÍ JAK SPRÁVNĚ SPRÁVNĚ NASTAVIT A OTEXTOVAT FORMULÁŘE, VE KTERÝCH VÁM UŽIVATELÉ SDĚLUJÍ SVÉ OSOBNÍ ÚDAJE. POVÍME SI TAKÉ O TOM, KDY, PROČ A JAK NA DOUBLE-OPT-IN.

Průvodce obsahuje:

  • E-book, ve kterém si celou teorii okolo souhlasů a zpracování osobních údajů při zasílání newsletterů a magnetů vysvětlíme lidsky a jednoduše.
  • Praktické tipy jak správně otextovat formuláře.
  • Vzorové formuláře k vyplnění.
  • Návod krok za krokem jak na formuláře v MailerLite.
  • Marketingové tipy, jak magnet zdarma ihned proměnit na prodejní kanál.

Průvodce vznikl ve skvělé spolupráci s webařkou Míša Salcedo Torres a copywriterkou Kristy Pa.

Průvodce je za super cenu. Tak neváhejte. Objednávejte ZDE.


2. Pomůžu vám s právními tématy v online byznysu!

CO VÁS TEĎ PO PRÁVNÍ STRÁNCE VE VAŠEM BYZNYSU PÁLÍ? S ČÍM BYSTE POTŘEBOVALI POMOCT?

Právo je často taková bolístka, která se lepí různými provizorními náplastmi a pak se přelepuje, nebo nechá raději úplně být.

Vytvořila jsem CHYTRÉ POMOCNÍKY, kteří dají váš web právně do pořádku, a to navíc ve spolupráci s webařkou Míša Salcedo Torres a copywriterkou Kristy Pa.

Už jsme společně vytvořily Průvodce tlačítkovou novelou, Tahák jak na povinné údaje na webu sPrávně a Průvodce jak na souhlasy GDPR sPrávně. Naše produkty najdete TADY.

Plánujeme další produkty, které by usnadnily podnikání a pomohly s právní stránkou vašeho online byznysu.

Proto chceme vědět, co právě řešíte? S jakou právní tématikou byste potřebovali pomoct? Napište mi.

A pro individuální poradenství prosím tudy.


3. Chcete vědět v čem dělají podnikatelky největší legislativní chyby na svém webu?

Přitom to není vůbec nic složitého. Jen to většina z vás možná ani neví.

Jsou to povinné kontaktní údaje, které musí každý web obsahovat.

Často vidím, že na webu nechcete uvést adresu, zapomenete na právní formu podnikání nebo si nevíte rady se sídlem.

Je to i váš případ?
Přesně pro vás jsem sepsala jednoduchý tahák: Povinné údaje na webovkách sPrávně, ve kterém vám vysvětlím:

  • jaké informace musíte na vašem webu uvést,
  • kde by měli vaši klienti tyto informace na webu najít,
  • kde si vy můžete tyto údaje jednoduše ověřit.


Cesta k vašim webovkám sPrávně je tudy.


4. Co se stane, když budou vaše webovky sPrávně?

Budete vypadat profi.

  • Vaši klienti budou mít jistotu, že vám mohou věřit.
  • Získáte konkurenční výhodu.
  • Budete v noci v klidu spát a nebudete se bát pokut.

Začněte už dnes a uveďte povinné údaje na vašem webu sPrávně.

Toto je totiž jedna z největších chyb, se kterou se setkávám při procházení webu podnikatelů a podnikatelek. Přitom to není nic složitého a když víte, jaké údaje uvést, máte to hotové za 5 minut.

Proto jsem vytvořila jednoduchý tahák Jak na povinné údaje na webovkách sPrávně, díky kterému si povinné údaje na vašem webu dáte jednou provždy právně do pořádku.

Marketingové tipy od Míša Salcedo Torres a Kristy Pa k taháku jako bonus!

A pokud byste to potřebovali probrat osobně, najdete mě tady.


5. Jste někdo z vás podnikatelů “zaměstnavatel”?

Tedy uzavíráte pracovní smlouvy nebo dohody o provedení práce či o pracovní činnosti?
Pokud ano, tak prosím zbystřete.

Je dost možné, že budete muset upravit vaše používané smlouvy, aby odpovídaly nové právní úpravě.

V rámci novely zákoníku práce přichází řada novinek, která se týká právě těchto pracovněprávních vztahů.

A pokud jste “na druhé straně” (zaměstnanci), tak doporučuji věnovat tomuto tématu pozornost také.

Co je v této oblasti nové:

  • právo na dovolenou a na překážky v práci i pro dohodáře (tedy pro osoby ve vztazích na základě dohody o provedení práce a dohody o pracovní činnosti)
  • rozvrhování pracovní doby i pro dohodáře
  • bližší úprava práce na dálku (home office)
  • změny v oblasti doručování
  • informační povinnost zaměstnavatele o základních aspektech pracovněprávního vztahu

V rámci své praxe advokátky pro online podnikání vám ráda pomůžu s úpravami vzorů vašich pracovních smluv a dalších dohod podle zákoníku práce, případně s vámi novelu a novinky, které přináší, proberu v rámci online konzultace, aby vám bylo jasné, na co se připravit a s čím počítat.

Pokud byste potřebovali osobní konzultaci nebo jinou právní pomoc, najdete mě ZDE.

Nebo mi napište zprávu. Ráda vám pomůžu se zapeklitostmi okolo práva a byznysu. Právní služby poskytuji na míru přesně podle potřeb mých klientů v online podnikání.

Pracovní zkušenosti jsem roky sbírala u největšího českého zdroje – v Seznamu – a za poslední roky jsem pomohla desítkám klientů v oblasti online podnikání, které je mou srdcovkou.

Mgr. Mária Chvajová Staňková – advokátka

Těšte se na další články a inspirujte se každý čtvrtek ve facebookové skupině Společně nahoru příspěvky s #mojeknowhow.

Přečtěte si další články z této kategorie

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Jaké brandové fotky jsou ideální?

Takové co do vašeho webu a podnikání dobře sednou. To může pro každého znamenat něco docela jiného. Úplný základ je dodržet poměr stran. Fotku na výšku jen stěží napasujete do prostoru na šířku. Ale to jsme do tématu skočili rovnýma nohama. Pojďme se vrátit zpět a začít ještě jednou v článku.